Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Český Google slaví 10. narozeniny. Kromě známého Vyhledávače nabízí dalších 140 lokalizovaných služeb

Jen měsíc po 18. narozeninách amerického Googlu slaví prvních 10 let jeho česká pobočka. Počet služeb v češtině vzrostl z původních čtyř na dnešních 140 a počet zaměstnanců vzrostl přibližně desetkrát. Dnešní český Google však nenabízí pouze notoricky známé služby jako YouTube, Mapy, Gmail, Google Play, operační systém Android, prohlížeč Chrome nebo reklamní řešení AdWords a AdSense. Pod vedením Taťány le Moigne se věnuje českým firmám a podnikatelům, kterým pomáhá rozjet online byznys a export. Zároveň Google dlouhodobě investuje do digitální gramotnosti české společnosti. Stejně jako mateřská společnost ze Silicon Valley však i český Google začínal u vyhledávání.

Na počátku byl Vyhledávač
V roce 2006 na podzim začínal český Google s tříčlenným týmem pod vedením současné šéfky Taťány le Moigne a pouhými čtyřmi službami – kromě Vyhledávače to byly služby ToolBar, Gmail a dnes již neexistující Desktop. Díky pilné práci českých inženýrů se však Google poměrně rychle naučil česky a portfolio lokalizovaných produktů se rozrostlo až na dnešních více než 140 služeb v češtině. Drtivou většinu z nich nabízí Google uživatelům zdarma.

Digitální Česko
Google spolupracuje s partnery a komunitami
Dlouhodobá lokální strategie Googlu se opírá primárně o inovaci českého internetového trhu. Toho se společnost snaží dosáhnout například prostřednictvím programu Google Partners, v němž spolupracuje s více než 600 místními agenturami, z nichž třicet se honosí nejvyšší certifikací Premier Badge Partners a více než 130 certifikací Google Partners. Dále prostřednictvím programu Agency Leadership Program, jehož cílem je dlouhodobě vzdělávat vedoucí pracovníky nejvýznamnějších místních digitálních agentur. V Česku také působí 10 certifikovaných trenérů, kteří školí zájemce o technologie a produkty Googlu.

Googlu se  podařilo kolem sebe a svých služeb shromáždit hned několik aktivních komunit, které každoročně pořádají vzdělávací akce pro tisíce lidí se zájmem o technologie Google.
Mezi jinými např.:

Google pomáhá Česku do světa
Český Google má velký podíl na růstu a zvyšování digitální gramotnosti mnoha tuzemských i exportujících firem. Díky vzdělávací platformě s názvem Digitální garáž se v online znalostech a digitálním marketingu vyškolilo od dubna 2016 již přes 17 000 Čechů. V Exportním akcelerátoru firmám každoročně předávají zkušenosti jak experti přímo z Googlu, tak i úspěšní konzultanti. V Digitální garáži pro podnikatelky získalo online know how již více než 500 žen.

Google podporuje české neziskovky
Od roku 2009 v Čechách funguje projekt Google Grants, díky kterému mohou české neziskovky čerpat na podporu online reklamy měsíční příspěvek ve výši až 10 000 USD. Tohoto programu využívá v Česku již přes 240 neziskových organizací, což svědčí o stále se zlepšující digitální připravenosti českého neziskového sektoru.



Štítky: , , , , ,