Český Google zahajuje nový
celoroční vzdělávací program, jehož hlavním pilířem bude posílení digitálních
dovedností podnikatelů, firem a studentů
Český Google startuje celoroční program “Pomáháme Česku růst”, v rámci něhož se zaměří zejména na
posilování digitálních dovedností potřebných pro podnikání nebo rozvoj kariéry.
Prvním krokem v této snaze je spuštění bezplatné online vzdělávací platformy
pod názvem “Digitální
garáž”, kterou dneškem
zpřístupňuje pro české uživatele. Iniciativa navazuje na celoevropský
vzdělávací program Googlu, jehož nový cíl dnes v Bruselu představil prezident Googlu
pro region EMEA, Matt Brittin.
Dle Evropské
komise téměř polovina (47 %) evropské populace nemá dostatečné digitální
dovednosti. Přitom právě na úroveň těchto znalostí bude v blízké budoucnosti
kladen důraz až na 90 % pracovních pozic. Evropská komise také uvedla, že kvůli
těmto mezerám v digitální gramotnosti uchazečů bude do roku 2020 až 900 000
neobsazených pracovních míst.
Internet
nabízí každému příležitost podnikat s globálním dosahem, propojit se s novými
zákazníky nebo sdílet vlastní tvorbu. Z tohoto důvodu si v roce 2015 Google stanovil neskromný
cíl digitálně vzdělat jeden milion Evropanů. Poté, co cíl splnil, se nyní
zavazuje do konce roku počet vyškolených podnikatelů, firem nebo studentů
navýšit na 2 miliony.
“Pokud hovoříme o
digitálních dovednostech, nemáme na mysli pouze specifické obory jako
programování, kódování a softwarový vývoj. Základní digitální gramotnost dnes
rozhoduje o rozvoji byznysu nadnárodních společností i drobných podnikatelů," říká Matt Brittin, prezident společnosti
Google pro region EMEA. “Již se nám
podařilo dosáhnout loni stanoveného cíle vzdělat jeden milion Evropanů. Nyní se
zavazujeme toto číslo zdvojnásobit a nově zapojujeme také země Střední a
Východní Evropy.”
Do této iniciativy se letos zapojí i Česko, navíc s vlastním lokálním
vzdělávacím programem pod názvem “Pomáháme
Česku růst”. V rámci programu se zaměří na české studenty, podnikatele,
malé a střední firmy, exportéry, ale také ty, kteří chtějí dál rozvíjet
vlastní kariéru. Další iniciativy programu bude český Google postupně
oznamovat, a to včetně uceleného vzdělávacího projektu s partnery, který spustí
na jaře.
“Přestože je Česko malá země, patří mezi
nejinovativnější internetové trhy a poptávka po digitální gramotnosti zde
dramaticky roste. Digitální dovednosti jsou totiž stále zásadnější pro udržení
konkurenceschopnosti, ať jste podnikatel, zaměstnanec nebo student. Věřím, že
investice do digitální gramotnosti podpoří prosperitu českých firem doma i v
zahraničí,” říká Taťána le Moigne, ředitelka českého
Googlu.
Prvním krokem programu je zpřístupnění bezplatné
online vzdělávací platformy pod názvem “Digitální
garáž” i pro české
zájemce. Platforma obsahuje snadno pochopitelná edukační videa a kvízy. Obsah kurzu si navíc zájemci
mohou přizpůsobit podle vlastních potřeb. V průběhu následujících měsíců se
platforma bude vyvíjet a obohacovat o
nový lokální obsah.
“Název platformy souvisí s tím, že spousta úspěšných firem
kdysi začínala “v garáži”. Budeme rádi, když ta naše Digitální garáž pomůže
českým firmám a podnikatelům začít novou etapu v jejich byznysu a dosáhnout
většího úspěchu, než zatím možná předpokládali,” říká Michal
Zachar, marketingový manažer Googlu pro Česko a Slovensko.
Digitální garáž byla vytvořená ve spolupráci s
digitálními experty, odborníky na vzdělávání, psaní i uživatelské prostředí a je navržená tak, aby
nevyžadovala žádnou technickou zdatnost uživatele. Vyhýbá se nesrozumitelnému
technickému žargonu a jednotlivé problémy vysvětluje na situacích ze života.
Jednotlivé kurzy totiž vycházejí ze zkušeností majitelů malých firem. Obsah
pokrývá i služby a nástroje mimo platformy Googlu, jakými jsou např.
Seznam, Facebook nebo Twitter.
Celý
program je k dispozici zcela zdarma. Ihned po přihlášení lze využít jednoduchý diagnostický nástroj, který pro uživatele na základě jeho zkušeností a cílů sestaví výukový plán na míru. V rámci něj se účastníci mohou dozvědět
více o správné tvorbě webových stránek, o zviditelňování na sociálních sítích
nebo o optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. „Student“ přitom není pod
žádným tlakem – kdykoliv si může sám vybrat, co se chce naučit.
U
videí v původním znění v angličtině je možné zapnout i vypnout titulky (funkce
YouTube) v češtině nebo v některém z dalších dostupných jazyků.
Více informací o platformě
Digitální garáž najdete na digitalnigaraz.withgoogle.com