Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Digital News Initiative: otevírá se Inovační fond v objemu 150 milionů eur

Letos v dubnu Google představil Digital News Initiative (Iniciativu pro digitální žurnalistiku - DNI) a uzavřel partnerství s 11 evropskými vydavateli. Jeho cílem je podpořit kvalitní novinařinu technologickými novinkami. Program je otevřený všem evropským novinářům a od představení projektu Google zaznamenal více než 120 organizací, které mají zájem se zapojit. Počínaje dneškem společnost Google přijímá přihlášky zájemců o využití Inovačního fondu DNI.

Pomocí tohoto fondu chce Google podpořit nové nápady, které mohou přijít z jakékoliv sféry zpravodajství, a poskytnout prostor organizacím všech velikostí pro vyzkoušení nových věcí. Vyčlenil proto sumu 150 milionů eur, které v průběhu dalších tří let bude poskytovat ve formě dotací bez závazků.

Každý rok proběhnou alespoň dvě kola přihlášek. První začíná dnes a končí 4. prosince. Druhé zahájí příští rok na jaře a bude o něm informovat na webové stránce Digital News Initiative.

Níže přinášíme krátký přehled toho, jak vlastně Fond funguje.

Projekty
Hledáme projekty, které ukáží, že digitální novinařinu lze dělat i jinak, podporují rozvoj nových obchodních modelů, anebo dokonce změní způsob, jakým konzumujeme digitální zprávy. Mohou být i velmi experimentální, ale zároveň musí mít stanovené konkrétní cíle a výraznou digitální součást. Není nutné využít produkty Google. Úspěšné projekty přinesou inovace a budou mít pozitivní vliv na digitální novinářskou tvorbu a udržitelnost zpravodajského odvětví.

Kdo se může zúčastnit?
Fond je otevřen všem stabilním vydavatelům, online projektům, zpravodajským start-upům, kolaborativním projektům i jednotlivcům ze zemí Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu.

Financování
Způsoby financování jsou rozděleny do třech kategorií:
  • Prototypy: určeno organizacím a jednotlivcům, kteří splňují podmínky financování a potřebují na svůj projekt částku do 50 tisíc eur. Projekty tohoto typu se teprve začínají rozvíjet, nejsou zatím dokonale naplánované a otestované. Google pokryje 100 % nákladů.
  • Středně velké projekty: určeno organizacím, které splňují podmínky a požadují až 300 tisíc eur. V tomto případě Google financuje 70 % celé částky.
  • Velké projekty: určeno organizacím, které splňují podmínky a potřebují na svůj projekt více než 300 tisíc eur. Google pokryuje 70 % nákladů na projekt až do výše 1 milionu eur.

Větším projektům v rámci mezinárodní nebo jiné spolupráce a také těm, které zásadně ovlivní zpravodajský ekosystém, může být udělena výjimka a tedy i vyšší dotace.

Jak se přihlásit?
Všechny podrobnosti včetně formulářů a podmínek pro přijetí zádosti naleznete na webových stránkách Digital News Initiative. Přihlášky musejí být v angličtině a je nutné je zaslat do 4. prosince 2015.

Výběrové řízení
Jedním z hlavních cílů Googlu bylo, aby přihlašování a výběr zájemců o prostředky z fondu byly otevřené a transparentní. Důvěrnost informací je klíčová - zájemci by neměli sdílet obchodní nebo vysoce důvěrné informace. Více podrobností naleznete na stránkách DNI.

První výběr projektů provede projektový tým sestavený z odborníků a zástupců společnosti Google, kteří všechny přihlášky prověří a zhodnotí, zda jsou návrhy dostatečně inovativní a zásadní. Budou mít na starost doporučování projektů všech kategorií, které pak fináně vyhodnotí až třináctičlenná Rada fondu. První dotace Google udělí začátkem roku 2016.

Členové Rady fondu:
  1. Joao Palmeiro, předseda Portugalské asociace vydavatelů a předseda Rady Inovačního fondu DNI
  2. Alexander Asseily, zakladatel a CEO State, zakladatel Jawbone
  3. Arianna Ciccone, spoluzakladatelka a ředitelka of the Perugia International Journalism Festival
  4. Bartosz Hojka, CEO Agora S.A.
  5. Katharina Borchert, ředitelka online, Der Spiegel
  6. Veit Dengler, CEO, Neue Zürcher Zeitung
  7. Rosalia Lloret, Head of Institutional Relations, Evropská asociace online vydavatelů
  8. Bruno Patino, Dean of Sciences-Po Journalism School
  9. Murdoch MacLennan, CEO Telegraph Media Group
  10. Madhav Chinnappa, Head of Strategic Relations, News and Publishers, Google
  11. Torsten Schuppe, Marketingový ředitel EMEA, Google
  12. Ronan Harris, Viceprezident, Google

Štítky: