Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Google zveřejnil Spotřebitelský barometr 2015

Google dnes vydal nový Spotřebitelský barometr 2015 přinášející nejnovější data a poznatky o chování uživatelů v online prostředí. V pořadí již pátý ročník této studie je zároveň nejrozsáhlejší ve smyslu množství dat, záběru a hloubky témat, čímž umožňuje porovnávat mobilní a nákupní chování v 56 zemích světa. 

Hlavním cílem Spotřebitelského barometru je pomoci marketérům zorientovat se v dynamickém digitálním prostředí. Tento bezplatný nástroj může kdokoli použít k vytvoření a stažení vlastních přehledů a grafů. Z nich je možné zjistit, jak často jsou lidé online, jaká zařízení používají, jak lidé na internetu hledají informace a nakupují, jaký vliv má video reklama na jejich nákupní chování, nebo třeba jaký vliv má jejich věk. 

„Výzkum digitální reklamy je jednou z našich priorit. V neustále se rozvíjejícím prostředí digitálních médií je stále důležitější rozumět chování spotřebitelů na internetu. Spotřebitelský barometr nabízí nepřeberné množství údajů o tom, jak lidé používají digitální média, jejich obsah a služby, což je pro lokální i mezinárodní marketéry klíčové,“ říká Alison Fennah, Executive Business Advisor, International Advertising Bureau (IAB) Europe. 

V regionálním srovnání se Česká republika drží na špici trendů zejména díky rozvinuté digitální ekonomice. Je tak možné ji označit za „Velkou Británii střední a východní Evropy“. Třetina Čechů, o 10 % více než například v Maďarsku, v minulém roce alespoň jednou využila k nákupu internetové obchody. To, že internet je již pevnou součástí českého nákupního procesu, dokazuje fakt, že dvě třetiny českých zákazníků uvádějí, že na něm hledají informace o zboží před samotným nákupem. Tento údaj je velice podobný i na okolních trzích (Slovensko: 65 %; Polsko: 64 %; Maďarsko: 67 %) a celý region tak předstihl i Velkou Británii s 59 %. 

Obdobně rostoucí trend tvoří sledování online videa. 87 % Čechů mladších 34 let sleduje videa na internetu alespoň jednou týdně, avšak i u generace starší 35 let je takto často sleduje každý druhý. V tomto ohledu Češi předčí zbytek regionu a jsou zejména u starší skupiny na úrovni Velké Británie (Velká Británie: 89 % vs. 50 %; Slovensko: 81 % vs. 47 %). 

To se týká i počtu zařízení připojených k internetu. Čtyři a více zařízení již využívá 28 % obyvatel ČR (Velká Británie: 46 %; Polsko: 27 %; Slovensko: 28 %, Maďarsko: 16 %). Je však i co dohánět. Přestože 55 % Čechů vlastní chytrý telefon, pro běžnou denní práci na internetu se ho teprve učí využívat. Například internetový vyhledávač používá na mobilu pouze třetina obyvatel ČR proti 60 % ve Velké Británii. 

Spotřebitelský Barometr obsahuje 20 oborových sektorů, mezi něž patří například oblečení a boty, domácí příslušenství, letenky, hotely, kosmetika či potraviny, a další jsou postupně přidávány. Nově byla do letošní studie přidána témata lokální vyhledávání a zahraniční nákupy. 

Lokální statistky 
  • Opravdu žijeme ve „světě mnoha obrazovek“. 28 % obyvatel ČR používá pro přístup k internetu 4 a více zařízení. (Polsko 27 %, Slovensko 28 %, Maďarsko 16 %, Velká Británie 46 %, Norsko 49 %) [Q: The Online & Multiscreen World - 6 of 19
  • Přestože 55 % obyvatel ČR vlastní chytrý telefon (SK 65 %, VB 71 %) [Q: The Online & Multiscreen World - 5 of 19], pořád se je učí plně využívat pro každodenní práci na internetu (výrazný rozdíl např. proti VB v nejčastějších činnostech. Vyhledávání na mobilním telefonu používá 30 % v ČR a 60 % ve VB.) [Q: The Online & Multiscreen World - 11 of 19
  • Česká republika je vnímaná jako ‚Velká Británie regionu střední a východní Evropy‘ díky dobře rozvinuté digitální ekonomice a 34 % Čechům, kteří v loňském roce nakupovali online. (SK 32%, PL 32%, HU 24% vs. UK 46%) [Q: The Smart Shopper - 18 of 49
  • Obecně je internet pro české spotřebitele (i pro zbytek regionu) užitečným zdrojem informací, když 65 % lidí před nákupem hledá informace online. (Slovensko 65 %, Polsko 64 %, Maďarsko 67 %, Velká Británie 59 %) [The Smart Shopper - 8 of 49
  • Mladší Češi (pod 34 let) sledují online videa alespoň jednou týdně skoro dvakrát více než starší uživatelé (nad 35 let), 87 % proti 50 % (SK 81 % vs. 47 %, UK 89 % vs. 50 %). [The Smart Viewer - 1 of 20

Poznámky 
  1. Nový Spotřebitelský barometr 2015 naleznete na adrese www.consumerbarometer.com
  2. Obsah Barometru vychází ze dvou výzkumných studií provedených v roce 2015, v 56 zemích, zahrnujících více než 400 000 respondentů. 
  3. Výzkum prováděla agentura TNS Infratest ve spolupráci s Google Nový Spotřebitelský barometr byl navržen londýnskou digitální agenturou Hive.

O společnosti Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba sto třicet lokalizovaných služeb, kromě Vyhledávače Google, který se pro české uživatele stal jedničkou, přinesl také služby jako Mapy Google, prohlížeč Chrome, video portál YouTube nebo operační systém Android a multimediální platformu Google Play. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Google Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře www.google.cz/press.

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o službách Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, workshopů a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:
Daniela Chovancová
Havas PR Prague
tel. 220 397 725
daniela.chovancova@havaspr.com

Štítky: , , ,