Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Google rozšiřuje program na podporu neziskových organizací v České republice

Praha, 5. února 2015 – České neziskové organizace se ode dneška mohou zapojit do programu Google pro neziskové organizace. Z jednoho místa tak získají bezplatný přístup k nástrojům, které jim otevírají nové cesty komunikace, ale pomáhají například i oslovovat nové dárce. Kromě již dostupné bezplatné inzerce ve Vyhledávači Google a pokročilých nástrojů YouTube mohou nově využívat sadu online aplikací Google Apps pro neziskovky (Gmail, Kalendář či Google Disk). Česká je jednou z 12 zemí světa, kde je tento program dostupný. 

Google pokračuje ve své dlouhodobé podpoře neziskových organizací, jejichž misí je aktivně řešit a upozorňovat na problémy kolem nás. Program zastřešující dostupné nástroje Googlu pro neziskovky se dnes spouští ve čtyřech zemích, včetně Česka. 

„Po pěti letech, kdy jsme uvedli pilotní kolo programu Google Grants vidíme, že české neziskovky internet vnímají jako efektivní komunikační a propagační nástroj. S úžasem pozoruji velmi hezké příklady využití online technologií v jejich činnosti a pevně věřím, že díky komplexnímu programu Google pro neziskové organizace se jim otevřou dveře k dalším zajímavým příležitostem, říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu. 

Hlavním cílem programu Google pro neziskové organizace je pomoci jim získat nové dárce či dobrovolníky a zjednodušit jim práci s informacemi, internetem a technologiemi. Program Google pro neziskové organizace přináší hned několik služeb pod jednou střechou: 

  • Google Apps pro neziskové organizace: Bezplatná verze profesionální sady firemních online nástrojů Google Apps, která zahrnuje Gmail, Kalendář Google a Disk Google pro spolupráci, možnost využít 30 GB úložného prostoru. 
  • Google Ad Grants: Bezplatná inzerce ve vyhledávání Google až do výše 10 000 $ měsíčně pro propagaci a zvýšení povědomí o aktivitách. 
  • YouTube: Prémiové budování značky pomocí kanálů YouTube a zvýšená kapacita nahrávání. 

Součástí programu jsou také výukové materiály, případové studie a video tutoriály. České neziskovky mají rovněž možnost zapojit se do světové komunity neziskových organizací, získat inspiraci a podělit se o cenné zkušenosti s ostatními. Bezplatnou inzerci v rámci Google Ad Grants již využívají například organizace Člověk v tísni, Dobrý anděl nebo Unicef. 

„Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů. Díky tomu jsme mohli nakoupit několik tisíc koz či školních pomůcek pro nejchudší lidi na misích. Další výhodou je možnost dát vědět o tématech, kterými se zabýváme, ať už se týkají chudoby v Česku či lidských práv ve světě,” řekl Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni

České organizace, které se chtějí do programu zapojit, musí být neziskovou organizací s odpovídající právní formou a splňovat podmínky programu. Způsobilost neziskových organizací k zapojení pro Google ověřuje síť TechSoup Global, která v České republice působí prostřednictvím partnerské organizace Sdružení VIA realizující program TechSoup Česká republika. 

Více informací o programu je k dispozici na stránce www.google.cz/nonprofits

Doplňující informace: 

Citace dalších neziskových organizací 
Markéta Křížová, Marketing Manager, Dobrý anděl doplňuje: Program Google Ads Grants přináší nadačnímu fondu Dobrý anděl zejména velkou šanci v šíření povědomí o naší činnosti. Jako nezisková organizace bychom si propagaci v takovém rozsahu mohli jen stěží dovolit. Každý měsíc plného využívání Google Ads Grants naši reklamu zobrazí 800 tisícům uživatelů a proklikne na ni téměř osm tisíc lidí. Velkou výhodou je možnost využití PPC reklamy cíleně na konkrétní projekty a konkrétní skupinu lidí. AdWords reklamy se odráží i na celkových počtech nově registrovaných Dobrých andělů. V neposlední řadě nám reklama na Google pomáhá šířit informace k potenciálním příjemcům pomoci Dobrého anděla. I díky tomu se veškerá finanční pomoc dostane tam, kam má.

Hana Čermáková, Unicef: „Program Google Ad Grants nám jako humanitární organizaci, jejíž činnost je financována výhradně z dobrovolných příspěvků, otevřel dveře k rozvíjení on-line fundraisingových aktivit, které by pro nás jinak byly po finanční stránce nedosažitelné. Díky bezplatným reklamám AdWords můžeme také oslovit velkou část veřejnosti s aktivitami, které bychom jinak touto cestou propagovat nemohli. Největší přínos jsme zaznamenali ve více než 100procentním nárůstu návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek nabízených produktů i on-line darů na pomoc dětem v rámci našich programových aktivit, které UNICEF rozvíjí ve více než 150 zemích světa. Nezbývá než jen poděkovat za skvělé nové možnosti v digitálním fundraisingu. DĚKUJEME!

O společnosti Google Inc. 
Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek. 

Google Česká republika 
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba sto třicet lokalizovaných služeb, kromě Vyhledávače Google, který se pro české uživatele stal jedničkou, přinesl také služby jako Mapy Google, prohlížeč Chrome, video portál YouTube nebo operační systém Android a multimediální platformu Google Play. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Google Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). 
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice. 
Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře www.google.cz/press

Technická podpora pro české uživatele 
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek. 

# # # 
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků. 

Dotazy tisku: 
Daniela Chovancová 
Havas PR Prague 
tel. 220 397 725 
daniela.chovancova@havaspr.com

Štítky: