Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Služba Moje firma na Googlu: Jednotné řešení pro správu online prezentací firem a podnikatelů

Praha, 12. června 2014: Společnost Google dnes spouští novou službu Moje firma na Googlu. Podnikatelům přináší efektivní řešení, jak snadno a rychle spravovat svou online prezentaci na Googlu, a pomáhá budovat lepší vztahy se zákazníky. V České republice podniká více než 1 milion malých a středních firem, ale jenom čtvrtina z nich aktivně pracuje s vlastní webovou prezentací. Vyplývá to z průzkumu společnosti Millward Brown, který vznikl ve spolupráci s českým Googlem a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Češi stále více využívají internet a možnosti, které nabízí. V České republice internet zajišťuje více než 140 tisíc pracovních míst a podíl internetové ekonomiky na HDP je větší, než podíl pojišťovnictví, zemědělství, bankovnictví nebo pohostinství. Navíc se předpokládá, že tento podíl bude i nadále růst. Služba Moje firma na Googlu (google.cz/mojefirma) vznikla s cílem umožnit malým a středním podnikům jednoduchou a rychlou správu online prezentace a šetřit tak čas, který mohou věnovat podnikání.

“Studie prokázala, že až 81 % oslovených malých a středních podniků vlastní webové stránky
a jen o něco méně jich využívá některou z forem online propagace. Jenom malé procento (26%) ale aktivně sleduje, jestli jim internet pomáhá efektivně oslovit jejich zákazníky, i když investují nemalé částky například za zápisy ve firemních katalozích. Věříme, že právě služba Moje firma usnadní jejich online prezentaci a pomůže jim cíleně komunikovat se zákazníky, ať už je tito zákazníci hledají na počítači nebo na chytrém telefonu,“ říká Petr Šmíd, Head of SMB Marketing pro ČR a SR.

Služba Moje firma propojuje stávající možnosti online prezentace pro firmy na Googlu.
Z jednoho místa se mohou podniky zdarma zviditelnit ve Vyhledávači Google, na Mapách Google
a sociální platformě Google+.
Mobilní aplikace jim umožní zůstat v kontaktu se svými zákazníky
a sdílet s nimi příspěvky, fotky nebo hodnocení. Služba také přináší přehledný panel statistik
a integraci s
AdWords Express.

„Hlavním cílem spolupráce asociace s českým Googlem je zvýšení povědomí o online nástrojích
a možnostech internetu zejména pro navýšení počtu zakázek a obchodních partnerů českých malých a středních firem. Výsledky průzkumu ukazují jasný zvyšující se trend počtu firem, které si včas uvědomily sílu a dosah internetu, a dokážou tyto zdroje vytěžit ve svůj prospěch. Klíčem
k dalšímu posunu je neustálá a hlavně srozumitelná edukace menších firem, které v náporu administrativy a pracovního vytížení tuto cestu zbytečně opomíjejí,“ dodala Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR.

Stále více firem využívá internet také jako pracovní nástroj. Až 90 % firem a jejich pracovníků pravidelně využívá internetové vyhledávače, 93 % si pomocí online map plánuje pracovní cesty a ve velké míře používají elektronickou komunikaci při jednání. Také internet v chytrých telefonech získává na oblibě. Momentálně má chytrý telefon 42 % české populace. Tyto trendy firmám otevírají další možnosti pro oslovení zákazníků.

Stávající uživatelé služby Adresáře firem Google nebo Informačního panelu Stránek Google+ získají aktualizaci na tuto novou službu. Více informací o Moje firma na Googlu je k dispozici na stránce google.cz/mojefirma.

Služba Moje firma na Googlu nabízí:

      Aktualizaci firemních informací: ve Vyhledávači Google, na Mapách Google a na Google+ z jednoho místa 
      Přidávat fotografie: firmy i virtuální prohlídky jejího interiéru a umožnit zákazníkům ji lépe poznat
      Spojit se přímo s fanoušky a zákazníky: pomocí sdílení novinek, událostí a dalších důležitých informací na Google+ stránce
      Sledovat hodnocení: napříč webem a odpovídat na Google recenze
      Pochopit, jak lidé hledají firmu: a jak na ně firma působí s využitím statistik a integrace
s AdWords Express
      Spravovat informaci kdykoliv a odkudkoliv: s aplikací Moje firma pro Android a iOS 

Služby Googlu pro malé a střední podniky:

      AdWords www.google.cz/adwords - samoobslužný reklamní systém od Googlu, který umožnuje inzerovat ve Vyhledávači Google, Reklamní síti Google a YouTube
      AdWords Express www.google.cz/adwords/express - zjednodušené reklamní řešení od Googlu pro firmy, které začínají s online reklamou
      Analytics www.google.cz/analytics - nástroj pro bezplatnou webovou analýzu, poskytuje přehled o návštěvnosti webových stránek a o efektivitě online marketingu
      Google Apps www.google.cz/apps - cloudová sada kancelářských aplikací, díky které můžete pracovat odkudkoli a z jakéhokoliv zařízení

Online zdroje informací pro MSP:

      o internetovém marketingu s Google AdWords: www.google.cz/adwords/uctese
      přehled certifikovaných partnerů AdWords: www.google.cz/adwords/partneri
      telefonická podpora pro nové a stávající klienty:  800 701 675
      Google blog (sekce byznys): google-cz.blogspot.cz
      studie o MSP: www.navlneinternetu.cz

Informace o průzkumu
Studie proběhla v lednu 2014 po celé ČR. Jedná se o nejrozsáhlejší šetření tohoto typu. Osloveno bylo 555 manažerů a majitelů malých a středních firem ze všech krajů a oborů, včetně služeb, prodeje i výroby pro spotřebitele i firmy (B2C). Část studie byla zaměřena speciálně na e-shopy, které tvořily 36% celkového vzorku. Dotazování probíhalo osobně prostřednictvím tazatelské sítě agentury Millward Brown ve spolupráci s českým Googlem
a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR.


O společnosti Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí
a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.  Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google,
Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí
i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:                                                                 
Lucie Bílková
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 702 085 220