Praha, 12. června 2014: Společnost Google dnes spouští novou službu Moje firma na Googlu. Podnikatelům přináší efektivní řešení, jak
snadno a rychle spravovat svou online prezentaci na Googlu, a pomáhá budovat
lepší vztahy se zákazníky. V České republice podniká více než 1 milion malých a
středních firem, ale jenom čtvrtina z nich aktivně pracuje s vlastní webovou
prezentací. Vyplývá to z průzkumu společnosti Millward Brown, který vznikl ve
spolupráci s českým Googlem a Asociací malých a středních podniků a živnostníků
ČR.
Češi stále více využívají internet a možnosti, které nabízí.
V České republice internet zajišťuje více než 140 tisíc pracovních míst a podíl
internetové ekonomiky na HDP je větší, než podíl pojišťovnictví, zemědělství,
bankovnictví nebo pohostinství. Navíc se předpokládá, že tento podíl bude i
nadále růst. Služba Moje firma na Googlu
(google.cz/mojefirma) vznikla s cílem umožnit malým a
středním podnikům jednoduchou a rychlou správu online prezentace a šetřit tak
čas, který mohou věnovat podnikání.
“Studie prokázala, že až 81 %
oslovených malých a středních podniků vlastní webové stránky
a jen o něco méně jich
využívá některou z forem online propagace. Jenom malé procento (26%) ale
aktivně sleduje, jestli jim internet pomáhá efektivně oslovit jejich zákazníky,
i když investují nemalé částky například za zápisy ve firemních katalozích.
Věříme, že právě služba Moje firma usnadní jejich online prezentaci a pomůže
jim cíleně komunikovat se zákazníky, ať už je tito zákazníci hledají na
počítači nebo na chytrém telefonu,“ říká
Petr Šmíd, Head of SMB Marketing pro ČR a SR.
Služba Moje firma propojuje stávající možnosti online
prezentace pro firmy na Googlu.
Z jednoho místa se mohou podniky zdarma zviditelnit ve Vyhledávači Google, na
Mapách Google
a sociální platformě Google+. Mobilní aplikace jim umožní zůstat v
kontaktu se svými zákazníky
a sdílet s nimi příspěvky, fotky nebo hodnocení. Služba
také přináší přehledný panel statistik
a integraci s AdWords Express.
„Hlavním cílem spolupráce asociace s českým
Googlem je zvýšení povědomí o online nástrojích
a možnostech internetu zejména pro navýšení počtu zakázek a obchodních partnerů
českých malých a středních firem. Výsledky průzkumu ukazují jasný zvyšující se
trend počtu firem, které si včas uvědomily sílu a dosah internetu, a dokážou
tyto zdroje vytěžit ve svůj prospěch. Klíčem
k dalšímu posunu je neustálá a hlavně srozumitelná edukace menších firem, které
v náporu administrativy a pracovního vytížení tuto cestu zbytečně opomíjejí,“ dodala Eva Svobodová, generální ředitelka
AMSP ČR.
Stále více firem využívá internet také jako pracovní nástroj. Až 90 % firem a
jejich pracovníků pravidelně využívá internetové vyhledávače, 93 % si pomocí
online map plánuje pracovní cesty a ve velké míře používají elektronickou
komunikaci při jednání. Také internet v chytrých telefonech získává na oblibě.
Momentálně má chytrý telefon 42 % české populace. Tyto trendy firmám otevírají
další možnosti pro oslovení zákazníků.
Stávající uživatelé služby Adresáře firem Google nebo
Informačního panelu Stránek Google+ získají aktualizaci na tuto novou službu.
Více informací o Moje firma na Googlu
je k dispozici na stránce google.cz/mojefirma.
Služba Moje firma na Googlu nabízí:
● Aktualizaci firemních informací: ve Vyhledávači Google, na Mapách Google a na Google+ z
jednoho místa
● Přidávat fotografie: firmy i virtuální prohlídky jejího interiéru a umožnit zákazníkům ji
lépe poznat
●
Spojit se přímo s fanoušky a
zákazníky: pomocí
sdílení novinek, událostí a dalších důležitých informací na Google+ stránce
●
Sledovat hodnocení: napříč webem a odpovídat na Google
recenze
●
Pochopit, jak lidé hledají firmu: a jak na ně firma působí s využitím
statistik a integrace
s AdWords Express
●
Spravovat informaci kdykoliv a
odkudkoliv: s
aplikací Moje firma pro Android a iOS
Služby Googlu pro malé a střední
podniky:
● AdWords www.google.cz/adwords - samoobslužný reklamní systém od
Googlu, který umožnuje inzerovat ve Vyhledávači Google, Reklamní síti Google a
YouTube
● Analytics www.google.cz/analytics - nástroj pro bezplatnou webovou analýzu, poskytuje
přehled o návštěvnosti webových stránek a o efektivitě online marketingu
● Google Apps www.google.cz/apps - cloudová sada kancelářských
aplikací, díky které můžete pracovat odkudkoli a z jakéhokoliv zařízení
Online zdroje informací pro MSP:
● telefonická podpora pro nové a stávající klienty: 800
701 675
Informace o průzkumu
Studie proběhla v lednu 2014 po
celé ČR. Jedná se o nejrozsáhlejší šetření tohoto typu. Osloveno bylo 555
manažerů a majitelů malých a středních firem ze všech krajů a oborů, včetně
služeb, prodeje i výroby pro spotřebitele i firmy (B2C). Část studie byla
zaměřena speciálně na e-shopy, které tvořily 36% celkového vzorku. Dotazování
probíhalo osobně prostřednictvím tazatelské sítě agentury Millward Brown ve
spolupráci s českým Googlem
a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR.
O společnosti
Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický
lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí
a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily
společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších
světových značek.
Google Česká
republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006,
nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání
(Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba
stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako
Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač
Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém
Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online
reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat
svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro
plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky
vyhledávání Google,
Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad
Builder).
V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který
portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky
lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média,
korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti
(prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s
celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však
s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na
www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.
Technická podpora
pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští
uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu
GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s
inženýry z Googlu, nabízí
i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.
# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc.
Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami
svých vlastníků.
Dotazy
tisku:
Lucie
Bílková
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 702 085 220