Praha, 14. dubna
2014:
V České republice začnou během
několika dní opět jezdit Street View auta s cílem aktualizovat snímky na Mapách
Google nebo nafotografovat turisticky zajímavé lokace, které dosud nebyly
nasnímány. Street View auta navštíví Prahu, Brno, Plzeň, Karlovy Vary a další
česká a moravská města. Veřejnost najde veškeré důležité informace na stránce google.cz/streetview.
Street View je populární funkce Map Google, která je v
současné době k dispozici ve více než
55 zemích světa, včetně České republiky. Uživatelům umožňuje prohlížet si snímky ulic různých měst
a krajiny na celém světě v 360 stupňovém pohledu.
Pro uživatele Map Google, stejně jako majitele firem a
další, kteří službu využívají, je důležité, aby byly snímky ve službě Street
View aktuální. Kromě veřejně dostupných silnic by Google rád zachytil
i místa zájmu na základě žádostí místních institucí, s využitím Street View
batohu, známého jako Trekker.
“Uživatelé v
České republice mohou dnes díky Street View virtuálně navštívit více než stovku
zajímavých destinací, včetně pro cestovní ruch důležitých lokalit z hlediska
historie, kultury
a přírodních krás,” říká Jarda Bengl, produktový manažer z Curychu a doplňuje: “Jelikož se infrastruktura neustále vyvíjí,
věříme, že díky aktualizaci Street View snímků umožníme uživatelům
a návštěvníkům Česka ješte lepší orientaci a inspiraci při výletech a
dovolených.”
Google maximálně dbá na ochranu soukromí. Před
jakýmkoli zveřejněním shromážděných snímků přichází na řadu jejich zpracování
pomocí speciální technologie. Ta rozostřuje obličeje lidí a SPZ aut tak, aby je nebylo možné identifikovat a
ochránilo se tím jejich soukromí. Funkce Street View navíc umožňuje i
dodatečné odstranění snímků, které stačí snadno označit a nahlásit tlačítkem
“Nahlásit problém” v pravém dolním rohu obrázku. Zcela vymazat se tak na žádost
uživatele může nejen jednotlivec, ale i jeho dítě, auto nebo dokonce celý dům.
Více informací o službě Street View a podrobnější
informace o tom, kde Street View auta
v současné době jezdí, lze nalézt na stránce google.cz/streetview.
O
Street View
V oblastech, kde je Street View k dispozici, můžete
virtuálně procházet ulicemi pomocí tlačítka přiblížení v Mapách Google, nebo
přetažením oranžového panáčka "Pegmana" z pravé dolní strany
obrazovky na modře zvýrazněné ulice. Můžete se tak podívat na restauraci ještě
před příchodem, připravit si plán cesty, zjistit styčné body a virtuálně
naplánovat svůj den. Zájemci o nemovitost mohou ušetřit čas tím, že si předem
virtuálně prozkoumají vybranou nemovitost a její přilehlé okolí,
a také zjistí nejlepší cestu, jak se k ní dostat. Před dovolenou můžete rovněž
snadno zkontrolovat zvolenou destinaci, vzhled hotelu a oblast kolem něj, kde
se chystáte strávit svůj čas.
Firmy mohou také profitovat z technologie Street View
vložením Map Google přímo do svých webových stránek zdarma, které jim tak
pomáhají zviditelnit například jejich hotel nebo zvýšit povědomí o místní
restauraci.
Služba Street
View google.cz/streetview je dostupná na
Mapách Google, včetně její mobilní verze, a také ve službě Google Earth.
O společnosti
Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický
lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí
a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily
společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších
světových značek.
Google Česká
republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006,
nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání
(Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba
stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako
Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač
Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém
Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online
reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat
svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro
plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky
vyhledávání Google,
Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad
Builder).
V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který
portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky
lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média,
korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti
(prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s
celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však
s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na
www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře
http://sites.pressatgoogle.com/cz.
Technická podpora
pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští
uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu
GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s
inženýry z Googlu, nabízí
i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.
# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc.
Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami
svých vlastníků.
Dotazy
tisku:
Lucie
Bílková
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 702 085 220