Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Soutěž DevArt 2014: Šance pro české umění s kódem

Praha, 5. února 2014 - Od dnešního dne se mohou kreativní čeští vývojáři hlásit do soutěže DevArt. Ta je určena všem, kteří pro svou uměleckou tvorbu využívají nejmodernější technologie. DevArt se koná v 15 zemích světa včetně České republiky ve spolupráci Googlu a uznávané londýnské galerie Barbican. Cílem této soutěže je inspirovat tvůrčí programátory a poskytnout jim potřebné nástroje a podporu a přispět tak k rozvoji kultury a umění.

DevArt představuje nový druh umění, které je tvořeno pomocí kódu. Google se chce zapojit do rozvoje kultury a umění a dílům vytvořeným pomocí kódu umožnit stát se integrální součástí umění či být inspirací pro vývojáře, umělce, ale rovněž pro rodiny či učitele. Právě proto vznikl DevArt.

“DevArt kompletně přehodnocuje to, čím umění bylo dosud. Chceme upozornit na to, že technologie mohou být pomyslným uměleckým plátnem a mohou být použity k rozvoji tvořivosti. Kód se nyní stává součástí palety umělce,” vysvětluje Steve Vranakis, výkonný umělecký ředitel Google Creative Labu.

Výstavu s názvem Digitální revoluce Google uspořádá ve spolupráci s uznávanou londýnskou galerií Barbican. Jedná se o největší výstavu věnující se uměleckým dílům vytvořeným pomocí moderních technologií ve Velké Británii.

Díky této mezinárodní aktivitě se otevírá možnost i pro kreativce z České republiky, kteří by se rádi zapojili do tohoto ojedinělého uměleckého projektu. Vítěz bude vyhlášen 17. dubna, samotná výstava pak bude slavnostně otevřena 3. července a potrvá až do 14. září 2014. Jednotlivé umělecké instalace budou vystaveny v prostorách galerie Barbican a stánou se součástí celosvětového turné. Autoři top 20 uměleckých projektů navíc obdrží vstupenky na největší vývojářskou událost z dílny Googlu - konferenci I/O nebo některé z Googlích zařízení (v případě Česka chytrý telefon Nexus 5).

Šanci uspět v soutěži DevArt mají kreativci s nejzajímavějším a originálním nápadem, který přetvoří v umělecké dílo pomocí kódů a moderních technologií od Googlu. Soutěž DevArt probíhá v 15 zemích z celého světa a dává možnost všem vývojářům-umělcům ukázat, jak lze využít dostupné technologie stejně jako více tradiční umělecké nástroje.

Ze stránek projektu g.co/devart se stane interaktivní pracovní prostor, kam umělci budou moci přidávat své počiny. Veřejnost následně bude mít možnost sledovat, jak se dílo rodí - od prvotní myšlenky až po finální dílo. Výtvory budou hodnotit významní představitelé moderního umění Karsten Schmidt, Zach Leberman a dvojice Varvara Guljajeva a Mar Canet.

V souvislosti s tím proběhne v průběhu února i Vysílaný Hangout rozhovor Filipa Hráčka z českého Googlu s Andrejem Boleslavským z platformy CIANT (Mezinárodní centrum pro umění a nové technologie). Tématem bude propojování vývojařiny a umění u nás i ve světě (pozn. o přesném termínu Hangoutu budou uživatelé informováni).

“Češi jsou nejenom milovníky nových technologií, které s nadšením používají, ale, jak vím ze své každodenní práce, také velmi talentovaní programátoři. Česko má v současnosti zároveň velmi aktivní uměleckou sféru. A právě o propojení těchto dvou oblastí, které pořád více splývají, v projektu DevArt jde. Proto si myslím, že české umění s kódem má velkou šanci uspět,” říká Filip Hráček, který má v Googlu na starosti vztahy s vývojáři v několika zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky.

Dnešní společnost se vyvíjí dynamickým tempem, což ovlivňuje lidské životy. Revolučním zásahem do současné podoby světa byl rychlý nástup moderních technologií. Ten se výrazně otiskl i do moderního umění. Nová generace umělců začala využívat nové prostředky a postupy tvorby. Místo tradičních materiálů jako olej, akryl či jíl, kterými vyjadřovala své vnímání světa, přichází na řadu právě digitální umění využívající moderní technologie, algoritmy či kódy.

Více informací o projektu najdete na stránce g.co/devart.




O společnosti Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.  Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:                                                                   
Lucie Bílková
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 702 085 220


lucie.bilkova@grayling.com