YouTube v Česku
ovládli mladí lokální umělci v čele s Johny Machettem, kanál ViralBrothers a
již tradičně světová hudba v čele s jihokorejským rapperem PSY.
V samotném závěru roku také YouTube
vyhlašuje žebříčky nejsledovanějších videí, které v roce 2013 ohromily svět i
českou komunitu. Na českém YouTube lámala rekordy dvojice ViralBrothers, jak v
nárůstu počtu odběratelů jejich kanálu, tak i počtu umístěných videí. Mezi
hudebními videi jasně dominuje klip GENTLEMAN M/V od PSY, který se stal
absolutním vítězem českého i globálního hudebního žebříčku.
YouTube Rewind každoročně odhaluje
trendy, které vládly na největší video platformě za poslední rok. “Téměř polovinu letošního žebříčku TOP10
videí doslova ovládla dvojice ViralBrothers se svými video parodiemi. YouTube
fanoušci pomohli objevit další hudební talent, tentokrát posunuli na první
místo Johny Machetta. Svým velmi specifickým projevem YouTube komunitu zaujala
i blonďatá Nicky Tučková,” říká Martina
Ondrušová z českého Googlu.
ČESKÉ ŽEBŘÍČKY
I. TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube v Česku
Žebříček nejúspěšnějších videí v
Česku jednoznačně ovládla dvojice ViralBrothers se svými tematickými skeči s názvem
Debilní kecy, když obsadila hned čtyři příčky. T-Mobilu se podařilo získat oblibu uživatelů díky vtipnému reklamnímu
videu, kteří se těšili na jejich další pokračování. Zaujal i studentský mega klip natočený na jeden střih, blondýnka Nicky Tučková a její song
Rich Boy. Desítku nejpopulárnějších videí v
Česku uzavírá další video z kategorie zábava a parodie, Lež vs Pravda: Kdyby muži říkali pravdu.
II. TOP 10 hudebních videí na YouTube v Česku (oficiální hudební videa)
III. Skokani - YouTube kanály s největším nárůstem počtu odběratelů v
Česku
Skokanům v nárůstu počtu odběratelů v
Česku jasně dominuje kanál dvojice ViralBrothers, těsně následovaný vlogerem a
letsplayerem GoGoManem. O tom, že české uživatele zajímá
herní obsah, svědčí i několik herních kanálů umístěných v první desítce. Smysl
pro humor je blízký téměř 150 tisícům odběratelům kanálu Show Jana Krause.
GLOBÁLNÍ TRENDY
O tom, že je YouTube především
centrem pop kultury, není pochyb, ani pokud jde o globální žebříčky.
Nejsledovanějším hudebním videem roku se s celkem 600 milióny zhlédnutí stal GENTLEMAN M/V od jihokorejského rappera PSY. Dalším,
kdo tomuto hudebnímu žánru dominuje, je bouřlivá Miley Cyrus, jejíž ikonická videa obsadila 2. a
3. místo.
Téměř 275 miliónů zhlédnutí pak patří
virálnímu videu z Norska s jednoduchým názvem Fox, jež uchvátilo svět, což z něj dělá
nejpopulárnější video roku. Liščí kostým byl dokonce nejvíce oblékaným během
oslav Halloweena a ovlivnil i dětskou literaturu. Fanoušky bojových umění
zaujalo akční video s hercem Jean-Claude van Dammem předvádějícím svůj kaskadérský um
mezi dvěma jedoucími nákladními vozy. Letos je to zároveň vůbec poprvé, kdy se
mezi top deseti nejlepšími usadily značky - již zmíněné video Volvo Trucks,
vody Evian pro děti a Carrie film, což ukazuje na fakt, že kvalitně vytvořený
online reklamní obsah na YouTube boduje.
TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube (globálně)
TOP 10 hudebních videí na YouTube (globálně)
Skokani -
kanály na YouTube s největším nárůstem počtu odběratelů (globálně)
Výroční YouTube žebříčky jsou
sestavovány na základně několika faktorů, kromě počtu zhlédnutí hraje roli
například i interakce, počet sdílení nebo počet lajků. Více informací je k
dispozici na české stránce YouTube Rewind 2013.
Aktuální statistiky YouTube
YouTube v Česku:
● V cílové skupině ve věku od 18 - 35
let v ČR by YouTube ve srovnání s TV stanicemi bylo na druhém místě.
● Uživatelé v České republice zhlédnou
za měsíc 500 milionů videí.
● Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty.
● Každé 10. video je zhlédnuto z mobilního zařízení.
● Čeští uživatelé napíšou za měsíc na
YouTube 1 000 000 komentářů.
● Mezi 50 nejodebíranějších českých
kanálů patří: 27 herních, 15 hudebních,
6 komediálních a zábavných a 2 vlogy.
● 90% našich
reklam, které se objevují u videí na YouTube, lze nyní přeskočit.
Globální:
●
Každou minutu je na YouTube nahráno 100 hodin videí.
●
Více než miliarda
uživatelů měsíčně navštíví YouTube.
●
Do partnerského programu se zapojilo přes milion partnerů ve více než 30 zemích.
●
YouTube partneři dostanou ročně vyplaceny stovky milionů dolarů.
●
Monetizace obsahu u mobilních platforem se za posledních 6 měsíců ztrojnásobila.
●
Téměř
40% zhlédnutí YouTube je z mobilního
telefonu.
●
Počet
denních odběratelů se více než ztrojnásobil,
počet denních odběrů je ve srovnání s loňským rokem čtyřnásobně větší.
●
Aplikaci
YouTube pro iOS si uživatelé stáhli více jak 250 milionkrát.
●
Videa
z kategorie vzdělávacích videí jsou nyní zhlédnuta dvakrát častěji než videa v kategorii domácí mazlíčci a zvířata.
●
Uživatelé
měsíčně zhlédnou 6 miliard hodin videí.
●
YouTube
v USA zasahuje více uživatelů ve věku 18 - 34 let než jakákoliv kabelová
televize (zdroj: Nielsen).
●
Příjmy
partnerů během posledního roku vzrostly
o 60%.
●
75%
našich reklam, které se objevují u videí na YouTube, lze nyní přeskočit.
●
Uživatelé
sledují YouTube o 50% více než loni.
O společnosti
Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický
lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací.
Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat
vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.
Google Česká
republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006,
nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání
(Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba
stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako
Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač
Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém
Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online
reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat
svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro
plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky
vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní
(Display Ad Builder).
V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který
portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky
lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média,
korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti
(prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s
celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však
s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na
www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře
http://sites.pressatgoogle.com/cz.
Technická podpora
pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští
uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu
GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek,
diskusních fór a odborných přednášek.
# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc.
Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami
svých vlastníků.
Dotazy
tisku:
Lucie Bílková
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 702 085 220
lucie.bilkova@grayling.com