Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Český YouTube letos ovládla parodie

YouTube v Česku ovládli mladí lokální umělci v čele s Johny Machettem, kanál ViralBrothers a již tradičně světová hudba v čele s jihokorejským rapperem PSY.

V samotném závěru roku také YouTube vyhlašuje žebříčky nejsledovanějších videí, které v roce 2013 ohromily svět i českou komunitu. Na českém YouTube lámala rekordy dvojice ViralBrothers, jak v nárůstu počtu odběratelů jejich kanálu, tak i počtu umístěných videí. Mezi hudebními videi jasně dominuje klip GENTLEMAN M/V od PSY, který se stal absolutním vítězem českého i globálního hudebního žebříčku.

YouTube Rewind každoročně odhaluje trendy, které vládly na největší video platformě za poslední rok. “Téměř polovinu letošního žebříčku TOP10 videí doslova ovládla dvojice ViralBrothers se svými video parodiemi. YouTube fanoušci pomohli objevit další hudební talent, tentokrát posunuli na první místo Johny Machetta. Svým velmi specifickým projevem YouTube komunitu zaujala i blonďatá Nicky Tučková,” říká Martina Ondrušová z českého Googlu.

ČESKÉ ŽEBŘÍČKY

I. TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube v Česku
Žebříček nejúspěšnějších videí v Česku jednoznačně ovládla dvojice ViralBrothers se svými tematickými skeči s názvem Debilní kecy, když obsadila hned čtyři příčky. T-Mobilu se podařilo získat oblibu uživatelů díky vtipnému reklamnímu videu, kteří se těšili na jejich další pokračování. Zaujal i studentský mega klip natočený na jeden střih, blondýnka Nicky Tučková a její song Rich Boy. Desítku nejpopulárnějších videí v Česku uzavírá další video z kategorie zábava a parodie, Lež vs Pravda: Kdyby muži říkali pravdu


II. TOP 10 hudebních videí na YouTube v Česku (oficiální hudební videa)
V žebříčku nejpopulárnějších hudebních videí u Čechů kraluje song GENTLEMAN M/V od PSY, na druhé příčce se umístil Naughty Boy s videem  La La La ft. Sam Smith a třetí místo patří P!nk  a jejímu singlu Just Give Me A Reason ft. Nate Ruess. Česko má v této TOP desítce hudebních videí jediného zástupce. Stal se jím Ben Cristovao se songem Bomby.


III. Skokani - YouTube kanály s největším nárůstem počtu odběratelů v Česku
Skokanům v nárůstu počtu odběratelů v Česku jasně dominuje kanál dvojice ViralBrothers, těsně následovaný vlogerem a letsplayerem GoGoManem. O tom, že české uživatele zajímá herní obsah, svědčí i několik herních kanálů umístěných v první desítce. Smysl pro humor je blízký téměř 150 tisícům odběratelům kanálu Show Jana Krause.

1.    ViralBrothers
2.    GoGoManTV
3.    minecrafak
4.    mentoss97
5.    NejFake
6.    GEJMR
7.    MinecraftBoxCZ
8.    SJKshow
9.    PedrosGame
10.  djwich1

GLOBÁLNÍ TRENDY

O tom, že je YouTube především centrem pop kultury, není pochyb, ani pokud jde o globální žebříčky. Nejsledovanějším hudebním videem roku se s celkem 600 milióny zhlédnutí stal GENTLEMAN M/V od jihokorejského rappera PSY. Dalším, kdo tomuto hudebnímu žánru dominuje, je bouřlivá Miley Cyrus, jejíž ikonická videa obsadila 2. a 3. místo.

Téměř 275 miliónů zhlédnutí pak patří virálnímu videu z Norska s jednoduchým názvem Fox, jež uchvátilo svět, což z něj dělá nejpopulárnější video roku. Liščí kostým byl dokonce nejvíce oblékaným během oslav Halloweena a ovlivnil i dětskou literaturu. Fanoušky bojových umění zaujalo akční video s hercem Jean-Claude van Dammem předvádějícím svůj kaskadérský um mezi dvěma jedoucími nákladními vozy. Letos je to zároveň vůbec poprvé, kdy se mezi top deseti nejlepšími usadily značky - již zmíněné video Volvo Trucks, vody Evian pro děti a Carrie film, což ukazuje na fakt, že kvalitně vytvořený online reklamní obsah na YouTube boduje.

TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube (globálně)


TOP 10 hudebních videí na YouTube (globálně)


Skokani -  kanály na YouTube s největším nárůstem počtu odběratelů (globálně)

3. smosh
7. ERB

Výroční YouTube žebříčky jsou sestavovány na základně několika faktorů, kromě počtu zhlédnutí hraje roli například i interakce, počet sdílení nebo počet lajků. Více informací je k dispozici na české stránce YouTube Rewind 2013.

Aktuální statistiky YouTube

YouTube v Česku:
      V cílové skupině ve věku od 18 - 35 let v ČR by YouTube ve srovnání s TV stanicemi bylo na druhém místě.
      Uživatelé v České republice zhlédnou za měsíc 500 milionů videí.
      Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty.
      Každé 10. video je zhlédnuto z mobilního zařízení.
      Čeští uživatelé napíšou za měsíc na YouTube 1 000 000 komentářů.
      Mezi 50 nejodebíranějších českých kanálů patří: 27 herních, 15 hudebních, 6 komediálních a zábavných a 2 vlogy.
      90% našich reklam, které se objevují u videí na YouTube, lze nyní přeskočit.

Globální:
     Každou minutu je na YouTube nahráno 100 hodin videí.
     Více než miliarda uživatelů měsíčně navštíví YouTube.
     Do partnerského programu se zapojilo přes milion partnerů ve více než 30 zemích.
     YouTube partneři dostanou ročně vyplaceny stovky milionů dolarů.
     Monetizace obsahu u mobilních platforem se za posledních 6 měsíců ztrojnásobila.
     Téměř 40% zhlédnutí YouTube je z mobilního telefonu.
     Počet denních odběratelů se více než ztrojnásobil, počet denních odběrů je ve srovnání s loňským rokem čtyřnásobně větší.
     Aplikaci YouTube pro iOS si uživatelé stáhli více jak 250 milionkrát.
     Videa z kategorie vzdělávacích videí jsou nyní zhlédnuta dvakrát častěji než videa v kategorii domácí mazlíčci a zvířata.
     Uživatelé měsíčně zhlédnou 6 miliard hodin videí.
     YouTube v USA zasahuje více uživatelů ve věku 18 - 34 let než jakákoliv kabelová televize (zdroj: Nielsen).
     Příjmy partnerů během posledního roku vzrostly o 60%.
     75% našich reklam, které se objevují u videí na YouTube, lze nyní přeskočit.
     Uživatelé sledují YouTube o 50% více než loni.


O společnosti Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.  Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:                                                                   
Lucie Bílková
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 702 085 220

lucie.bilkova@grayling.com