Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Známe vítěze Českého YouTube Festu 2013

                                                                                                                                   
                                                                                                                                12. června 2013





                                                                                                                     

       “DOTÁHNI TO NA FEST!”


Známe vítěze Českého YouTube Festu 2013 

Pět nejlepších interpretů vybrali sami uživatelé YouTube


Praha, 12. června 2013: Třetí ročník Českého YouTube Festu, pořádaný Ochranným svazem autorským (OSA) a serverem Bandzone.cz ve spolupráci s českým Googlem, má své vítěze. Svými hlasy o nich rozhodli samotní uživatelé YouTube. Absolutním vítězem se stala formace IAN se skladbou Mom´n´Dad. Pětice nejlepších byla vyhlášena dnes na slavnostním udílení Výročních cen OSA za rok 2012 v divadle Hybernia. Vítězové tak získávají možnost vystoupit na známých letních festivalech.
Uživatelé YouTube rozdělili mezi své favority přes 60 tisíc hlasů. Velký zájem hudebních fanoušků značí také počet zhlédnutých videí na YouTube kanálu projektu, který přesáhl 2 miliony. O vítězi doslova rozhodovaly poslední hlasy. Absolutním vítězem třetího ročníku Českého YouTube Festu se nakonec stala kapela IAN s písní Mom´n´Dad, která má skoro 6 000 zhlédnutí.

„Být vítězem Českého YouTube Festu je obrovský úspěch. I když je projekt IAN na hudebním poli uplně nový a de facto neznámý, naše píseň Mom 'n' Dad v konkurenci uspěla - a to nejen mezi přáteli a známými, ale i mezi novými posluchači, kteří si chtěli poslechnout něco nového. Toho si moc vážíme,” říkají členové kapely Ian Yvese a Jan Kaňka a doplňují: „Věříme, že nás možnost spolupráce v profesionálním a kreativním prostředí nakopne do dalších, famózních, námi neprobádáných výšin.”

Svůj talent festivalovému publiku předvedou také interpreti, kteří se podle fanoušků YouTube umístili na druhém až pátém místě. Druhou pozici s písní Gold Digger obsadila kapela Dirty Blondes. Na třetí příčce se umístili We on the Moon se songem The ocean sky. Bramborová medaile patří formaci Evelynne, která zabodovala s písní D.N.A. Pětici pak uzavírá song Year of Tiger od kapely I like you Hysteric.


Absolutní vítěz, IAN, se díky Českému YouTube Festu představí mezinárodnímu publiku na legendárním maďarském festivalu Sziget 5. - 12. 8 (HU). Vítězové letos získávají možnost živě vystoupit na známých českých festivalech: United Islands České spořitelny 20. - 22. 6. (CZ), Jam Rocku 27. - 29. 6. (CZ) a Rock for People 2. - 5. 7. (CZ). Tři finalisté budou navíc moci využít nabídky, která zahrnuje vytvoření brandovaného kanálu na YouTube a školení od Championship Music. Absolutní vítěz získává také od Ochranného svazu autorského ve spolupráci s Institutem moderní hudby workshop, kterým v minulých letech prošly například kapely Charlie Straight nebo Bek Ofis.

Do třetího ročníku YouTube Festu zaslali talentovaní hudebníci o 15% videoklipů více než v minulém roce. Do soutěže se letos zapojilo přes 460 kapel a interpretů, zájem z řad umělců se tak oproti loňskému roku zvýšil o třetinu. Nadaní hudebníci mohli vůbec poprvé do soutěže přihlašovat skladby v jakémkoliv jazyce. Projekt YouTube Fest tak zásadním způsobem obohatily anglicky zpívající kapely, ale i další interpreti, kteří se jinak podobných soutěží neúčastní.

Podle odborné poroty pod vedením kapely Lucie, která je tváří letošního ročníku soutěže, se kromě kvantity zvýšila i kvalita přihlášených skladeb. Z celkového počtu 900 přihlášených příspěvků mnoha hudebních stylů porota vybrala 15 nejlepších finalistů. Ti se pak ve veřejném hlasování utkali v souboji o sympatie uživatelů YouTube.



„Výběr finálové patnáctky nakonec nebyl tak náročný, jak jsme se obávali. Český YouTube Fest potvrzuje, že je mezi námi řada skvělých neznámých skupin - jen jim dát šanci se představit!,“ říká člen kapely Lucie Michal Dvořák.

„Patnáctka nejlepších nabídla letošní rok fanouškům kvalitní výběr, což mě velmi těší. I proto rozhodoval každý hlas, bojovalo se do poslední minuty a neexistoval jasný favorit. Důležitou roli hrála fanouškovská základna a jejich aktivní přístup k hlasování,” vysvětluje Lukáš Paulů z OSA.

Všichni hudebníci se také budou moci zapojit do YouTube partnerského programu a svůj obsah, o který mají uživatelé zájem, zpeněžit. Podrobnější informace o Českém YouTube Festu včetně pravidel soutěže, výher a všech finálových videí najdete na stránce youtube.com/ceskyfest. Novinky jsou k dispozici také na Google+ stránce Českého YouTube Festu.

Dalšími partnery projektu jsou Fajn radio, Championship Music, iReport a Óčko.


Citace dalších vítězů

2. místo - Dirty Blondes, song Gold Digger

„Chtěli jsme se letos dostat na pěkné festivaly, což se nám díky YouTube Festu povede! Moc nás těší, že tři roky tvrdé práce jsou někde vidět a že nás podporuje hodně lidí, fanoušků, kterým se líbí, co děláme. Jsme za to velice vděční a vážíme si toho,” říká Tomáš Hamerník z kapely Dirty Blondes.


3. místo - We on the Moon, song The ocean sky
„Jsem neuvěřitelně hrdý na celou kapelu. Očividně to, co děláme, má nějakou odezvu a smysl. A jsem strašně rád za lidi, kteří věnovali čas hlasování a podpořili nás,” říká Tomáš Červinka z kapely We on the Moon.

4. místo - Evelynne, song D.N.A.
„Už to, že jsme byli z téměř 1000 kapel porotou, kterou tvoří hudební veličiny jako skupina Lucie a Boris Carloff, vybráni mezi 15 nejlepších kapel, je pro nás obrovský úspěch, který jsme nečekali. Dostat se mezi TOP 5 nejlepších kapel je v podstatě výhra a nesmírně si jí vážíme!,” říká Milan Živnůstka z Evelynne.

5. místo - I Like You Hysteric, song Year of Tiger

„Jsme rádi, že láska k plyšákům patří do TOP 5. Děkujeme všem, kteří svými hlasy donutili Tygříka k návratu z Japonska, aby se k nám po delší odmlce zase připojil. Těšíme se na vás pod širým nebem,“ komentuje úspěch v soutěži Marek Kedzior z kapely I Like You Hysteric.

Průběh soutěže
Český YouTube Fest 2013 byl oficiálně zahájen na Google+ stránce českého Googlu prostřednictvím Vysílaného Hangoutu, který proběhl 9. dubna. Záznam oznámení třetího ročníku soutěže pro talentované kapely a interprety lze zhlédnout také na YouTube. Své originální video (včetně hudby i textu) mohl jakýkoliv interpret žijící v České republice nahrát na speciální YouTube kanál youtube.com/ceskyfest do 7. května 2013. Odborná porota v čele se skupinou Lucie, ve které zasedli i známý hudebník a producent Boris Carloff, vítěz minulého ročníku soutěže skupina Bek Ofis a zástupci iReport.cz, OSA a Bandzone.cz měla do 20. května 2013 za úkol vybrat patnáct nejlepších videoklipů. Uživatelé mohli následně hlasovat pro své favority až do 10. června 2013. Při slavnostním udílení Výročních cen OSA za rok 2012, které se uskutečnilo 12. června v divadle Hybernia, proběhlo vyhlášení vítězných interpretů, kteří dostali od uživatelů YouTube nejvíce hlasů.


Statistiky z loňského ročníku Českého YouTube Festu (2012)

  • Téměř 800 videoklipů, které do projektu zaslalo několik set hudebníků.
  • Hlasování se zúčastnilo přes 60 000 uživatelů.
  • Samotný YouTube kanál projektu měl přes 600 000 zhlédnutí.
  • Google+ stránka Českého YouTube Festu se rozrostla na téměř 40 000 fanoušků.

Doplňující informace o YouTube

Aktuální statistiky


  • YouTube vznikl v roce 2005 a letos oslavil své 8. narozeniny.
  • Každou minutu je na YouTube nahráno 100 hodin videí.
  • Více než miliarda uživatelů měsíčně navštíví YouTube.
  • Do partnerského programu se zapojilo přes milion partnerů ve více než 30 zemích.
  • YouTube partneři dostanou ročně vyplaceny stovky milionů dolarů.
  • Příjem z propagace u videí partnerů se už čtyři roky za sebou zdvojnásobuje.

YouTube partnerský program

Do Partnerského programu se mohou zapojit všichni ti, kteří vytvářejí vlastní zajímavý (originální) video obsah a to v případě, že tento video obsah splňuje smluvní podmínky a pokyny pro komunitu. Partnerský kanál umožňuje vytváření unikátního, originálního obsahu, který je určený výhradně pro web. Je to cesta, jak najít na určité téma specializované publikum, což vzhledem k obchodnímu modelu nelze aplikovat na tradičním televizním kanálu. Tvůrcům dává svobodu, umožňuje jim experimentovat s novými formáty, show nebo nápady, kterými mohou oslovit dokonce i globální publikum. Partnerský program na YouTube usnadňuje interakci s publikem. Tvůrci tak získávají tolik potřebnou rychlou zpětnou vazbu.



O YouTube
YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google. YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008 a podle průzkumu TNS Infratest je vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby.

OSA (Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním)
Byl založen samotnými autory již v roce 1919, kdy se také konala první ustavující schůze. Jedním ze zakladatelů byl populární skladatel Karel Hašler a jedním z prvních ředitelů byl syn skladatele Antonína Dvořáka. V současné době je OSA občanským sdružením zastupujícím více než 6.800 domácích a více než 1.000.000 zahraničních nositelů autorských práv (skladatelů, textařů, nakladatelů).
Posláním OSA je správa autorských majetkových práv zastupovaných a členů. Je důležitým mostem mezi autory a uživateli jejich děl. Autorům poskytuje služby spojené s výběrem a následným rozúčtováním autorských odměn, včetně zpracování dat od uživatelů a právních služeb. Uživatelům usnadňuje přístup k legálnímu užití hudby všech žánrů z celého světa.
Prostřednictvím projektu Partnerství vytváří a posiluje dobré jméno OSA, informuje o činnosti OSA, posiluje povědomí o autorském právu a podporuje provozování děl autorů a tím v dlouhodobém horizontu napomáhá rozvoji české kultury nejen v České republice. Více informací na www.osa.cz.

Bandzone
Server Bandzone.cz se stal za svých 8 let fungování vstupní branou do hudebního světa pro mnoho mladých talentovaných kapel, které zde našly prostor pro svou prezentaci. V současnosti jde o největší hudební portál v Česku, kde se kromě interpretů samotných sdružují jejich fanoušci, pořadatelé kulturních akcí, promotéři či hudební producenti. Měsíčně tento web vedený samotnými muzikanty navštíví kolem 500 000 unikátních uživatelů.
Více informací na www.bandzone.cz.


Dotazy tisku:
Judita Hrubešová
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com


O společnosti Google Inc.Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006 a od otevření pobočky uvedla na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele. Včetně služeb jako Mapy Google, online kancelář v cloudu, Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje. Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.
# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků
.