Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Český YouTube Fest 2013!


 “DOTÁHNI TO NA FEST!”


Český YouTube Fest 2013!

Příležitost pro dosud neobjevené hudební kapely a interprety ukázat svůj talent.

Praha, 9. dubna 2013: Ochranný svaz autorský (OSA) a hudební portál Bandzone.cz spouštějí ve spolupráci s českým Googlem v pořadí již třetí ročník projektu Český YouTube Fest. Jde o originální soutěž pro talentované hudebníky. Nejlepší z nich si zahrají na známých letních festivalech. Letošní ročník zároveň přinese hned několik zajímavých novinek. Interpreti mohou od pátku 12. dubna přihlašovat své videoklipy na kanálu youtube.cz/ceskyfest. Tváří letošního ročníku je populární česká skupina Lucie.

„Český YT Fest považujeme za skvělý projekt! Samotná výhra - možnost zahrát si na pódiích velkých letních festivalů - je upřímně to nejlepší, co může mladá kapela získat. Vystoupit před tisícovými davy a představit se publiku, které by vás jinak nemělo šanci poznat, je benefit, na který nemusí mnohdy dosáhnout ani zavedené kapely,shodují se členové skupiny Lucie a dodávají: „Tento rok na seznam přibyl jeden z nejlepších evropských festivalů, maďarský Sziget. Vyhrát místo v programu takové prestižní hudební akce může kapele urychlit kariéru o měsíce, ne-li o roky.
A mimoto, bude to jistě fantastický zážitek!

Český YouTube Fest letos získává mezinárodní rozměr a hudebníkům otevírá širší prostor. 
    Zapojení zahraničních festivalů: Vítěz získá šanci zahrát si kromě českých i na jednom
z největších evropských festivalů Sziget v Maďarsku.
    Jakýkoliv jazyk: Poprvé lze přihlašovat skladby nejen v češtině, ale také v angličtině nebo
v jakémkoliv jiném cizím jazyce.

Své originální video (včetně hudby i textu) může na speciální YouTube kanál youtube.cz/ceskyfest po splnění podmínek nahrát do 7. května 2013 jakýkoliv český talentovaný interpret nebo kapela, kteří se chtějí prosadit na zdejší hudební scéně a zároveň si zahrát na známých letních festivalech. Loňský YouTube Fest vyhrála kapela Bek Ofis, která zabodovala s písní Náhradník.

Díky vítězství v YouTube Festu jsme měli možnost hrát na největších českých hudebních festivalech jako je Rock For People, Sázava Fest, Open Air Festival a další. Kromě skvělých zážitků jsme si z tohoto festivalového turné odnesli i řadu důležitých kontaktů,” komentuje Jan J. Nedvěd, frontman kapely Bek Ofis, a dodává: Bek Ofis si navíc začala všímat i média, která nám do té doby nevěnovala velkou pozornost. Zapojit se do následujícího ročníku YouTube Festu doporučujeme každé kapele. Čeká vás pořádná zábava!“

Z hudebních videí, která přihlášení interpreti nahrají na YouTube kanál soutěže, vybere                   do 20. května 2013 odborná porota v čele se skupinou Lucie 15 nejlepších hudebníků, kteří postoupí do finále. O tom, kdo si zahraje na letních festivalech, pak už rozhodnou jen diváci svými hlasy na kanálu Českého Youtube Festu. Pět vítězných hudebníků bude mít šanci zahrát si před festivalovým publikem na Rock for People (CZ), Jam Rocku (CZ) a United Islands České spořitelny (CZ). Letos budou mít kapely poprvé šanci ukázat svůj talent také mezinárodnímu publiku. Vítěz vystoupí na jednom z největších evropských festivalů Sziget (HU), který každoročně přiláká 400 000 návštěvníků z více než 70 zemí. V jednání je i další zahraniční festival.

„Jelikož dlouhodobě podporujeme původní autorskou tvorbu, doufáme, že i letošní ročník najde nové talentované hudební skladatele v kapelách, které si tak splní svůj sen zahrát si na velkých hudebních festivalech, říká Roman Strejček z OSA.

Michal Novák z hudebního portálu Bandzone.cz doplňuje: „V době, kdy z televizních obrazovek mizí jeden hudební pořad za druhým, je YouTube Fest jednou z mála věcí, které dávají výrobě pěkných klipů ještě smysl. Jsem moc rád za rozšíření i pro nečesky zpívající kapely a věřím, že to opět bude dobrý impuls pro kapely i amatérské filmaře spojit se a vytvořit něco, co posune českou hudební scénu zase o krok dál.

V porotě hudebních expertů letos zasednou, kromě již zmíněné skupiny Lucie, také známý producent Boris Carloff, vítěz minulého ročníku Českého YouTube Festu skupina Bek Ofis  
a zástupci OSA a Bandzone.cz.

Více informací o Českém YouTube Festu a pravidlech soutěže najdete na stránce youtube.cz/ceskyfest,
o novinkách se můžete informovat také na stejnojmenné stránce
projektu na Google+.

Dalšími partnery projektu jsou Óčko, Fajn radio, Championship Music.

Průběh soutěže:
Interpreti mohou od pátku 12. dubna 2013 až do 7. května 2013 přihlašovat své videoklipy na kanálu youtube.cz/ceskyfest. Odborná porota v čele se skupinou Lucie vybere do 20. května 2013 patnáct nejlepších videoklipů. Den nato budou jména všech finalistů společně s jejich klipy zveřejněna na kanálu YouTube, kde budou moci uživatelé hlasovat pro své favority až                do 10. června 2013. Při slavnostním udílení Výročních cen OSA 2012, které se uskuteční             12. června v divadle Hybernia, proběhne vyhlášení vítězných interpretů, kteří dostali od uživatelů YouTube nejvíce hlasů.

Statistiky z loňského ročníku YouTube Festu
     Téměř 800 videoklipů, které do projektu zaslalo několik set hudebníků.
     Hlasování se zúčastnilo přes 60 000 uživatelů.
     Samotný YouTube kanál projektu měl přes 600 000 zhlédnutí.
     Google+ stránka Českého YouTube Festu se rozrostla na téměř 40 000 fanoušků.


O YouTube
YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa
a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google. YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008 a podle průzkumu TNS Infratest je vedoucím videoportálem v České republice
z hlediska velikosti, povědomí i obliby.

OSA (Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním)
Byl založen samotnými autory již v roce 1919, kdy se také konala první ustavující schůze. Jedním ze zakladatelů byl populární skladatel Karel Hašler a jedním z prvních ředitelů byl syn skladatele Antonína Dvořáka. V současné době je OSA občanským sdružením zastupujícím více než 7.000 domácích a více než 1.000.000 zahraničních nositelů autorských práv (skladatelů, textařů, nakladatelů).
Posláním OSA je správa autorských majetkových práv zastupovaných a členů. Je důležitým mostem mezi autory
a uživateli jejich děl. Autorům poskytuje služby spojené s výběrem a následným rozúčtováním autorských odměn, včetně zpracování dat od uživatelů a právních služeb. Uživatelům usnadňuje přístup k legálnímu užití hudby všech žánrů z celého světa.
Prostřednictvím projektu Partnerství vytváří a posiluje dobré jméno OSA, informuje o činnosti OSA, posiluje povědomí o autorském právu a podporuje provozování děl autorů a tím v dlouhodobém horizontu napomáhá rozvoji české kultury nejen v České republice. Více informací na www.osa.cz.

Bandzone.cz
Server Bandzone.cz se stal za svých 8 let fungování vstupní branou do hudebního světa pro mnoho mladých talentovaných kapel, které zde našly prostor pro svou prezentaci. V současnosti jde o největší hudební portál
v Česku, kde se kromě interpretů samotných sdružují jejich fanoušci, pořadatelé kulturních akcí, promotéři či hudební producenti. Měsíčně tento web vedený samotnými muzikanty navštíví kolem 500 000 unikátních uživatelů.
Více informací na www.bandzone.cz.

Dotazy tisku za Google:                                                                
Judita Hrubešová                                                                                            
Grayling Czech Republic                                                                
tel. 224 251 555, 775 558 271                                                      
judita.hrubesova@grayling.com

O společnosti Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí
a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006 a od otevření pobočky uvedla na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele. Včetně služeb jako Mapy Google, online kancelář v cloudu, Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání         
a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.  V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje. Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však     
  s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na
www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.
# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.