Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Google Science Fair 2013


Google pro vzdělávání v Česku

Začíná největší online vědecká soutěž pro žáky a studenty, kteří chtějí změnit svět

30. ledna: Google zahajuje třetí ročník soutěže Google Science Fair 2013 www.googlesciencefair.com pod názvem “Tvoje šance změnit svět”. Jde o největší online vědeckou soutěž, která nabízí žákům a mladým studentům příležitost rozvíjet své schopnosti v oblasti vědy a techniky a zároveň zlepšit své komunikační dovednosti v angličtině a dalších jazycích. Vše, co k tomu potřebují, je dobrý nápad. Projekt je součástí celoročního programu “Google pro vzdělávání v Česku provzdelavani.cz v rámci podpory STEM vzdělávání.

Google Science Fair je součástí rozsáhlých aktivit Googlu ve vzdělávání, konkrétně v oblasti STEM (Science Technology Engineering Math), tj. technických a vědeckých oborů včetně matematiky, které mají vliv na rozvoj znalostní ekonomiky a podporu konkurenceschopnosti.

Vzdělaná populace je pilířem konkurenceschopnosti každé země. Rádi bychom přispěli k tomu, aby se české školy a univerzity vrátily tam, kam dříve patřily, tedy k evropské špičce,” říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu, a dodává: „Podpora talentů v technických a vědeckých oborech je součástí DNA Googlu celosvětově. V Česku už například podporujeme program ISEA “Matematika s chutí” a letos plánujeme uvést ještě několik dalších iniciativ v této oblasti.

PODMÍNKY, PRŮBĚH A NOVINKY SOUTĚŽE

Se svým vědeckým projektem či nápadem se mohou přihlásit všichni studenti ve věku od 13 do 18 let. Letos poprvé jsou akceptovány jak čistě vědecké, tak také technické projekty. Přihlásit se je možné ve 13 jazycích včetně angličtiny na www.googlesciencefair.com. Registrace je otevřena od 30. ledna a končí 30. dubna 2013.


Poté bude vybráno 90 semifinalistů z různých zemí světa včetně České republiky. Jejich projekty pak budou posouzeny odbornou vědeckou porotou, ve které zasednou slavní vědci a technologičtí inovátoři. Porota nakonec vybere 15 finalistů, kteří odletí do centrály Google v Kalifornii, kde se rozhodne o vítězích v jednotlivých věkových kategoriích i o "velké ceně” soutěže.

Poprvé se do hlasování může zapojit i veřejnost. V sérii živých Google+ Hangoutů, které budou vysílány od srpna na Google+ stránce soutěže, se lidé mohou s finalisty seznámit a potom hlasovat, který z nich získá cenu “Inspirativní nápad”. Ten se uděluje tvůrci projektu s největším potenciálem změnit svět.

JEDNOTLIVÁ OCENĚNÍ

     Hlavní cenou pro vítěze Google Science Fair je stipendium ve výši 50 tisíc dolarů. Protože za každým dobrým studentem je také dobrý učitel, získá i jeho škola grant ve výši 10 tisíc dolarů. Zároveň bude zařazena do projektu exkluzivního Google+ Hangoutu s vědci z CERNu. Vítěz se také zúčastní expedice na Galapágy s National Geographic a bude mít příležitost navázat aktivní spolupráci s partnerskými organizacemi, ať už jde o Google nebo CERN či Lego.

     Další dva výherci Google Science Fair získají stipendium v hodnotě 25 tisíc dolarů a budou moci spolupracovat s partnerskými organizacemi. Jejich škola získá online přístup do Amerického vědeckého archivu na jeden rok.

     Projekt studenta, který získá další ocenění s názvem “Věda v akci” (“Science in Action” Award), bude financován příspěvkem 50 tisíc dolarů od organizace Scientific American, která také výherci poskytne roční mentorství. Ocenění bude uděleno projektu, který dokáže prakticky ovlivnit a řešit problémy v sociální, zdravotní nebo enviromentální oblasti.

     Výherce oceněný v rámci kategorie “Inspirativní nápad” (Inspired Idea Award) získá grant v hodnotě 10 tisíc dolarů. Toto nové ocenění bude udělovat veřejnost a získá ho projekt s největším potenciálem změnit svět.

Google se ve spolupráci s CERN, Lego Group, časopisy National Geographic a Scientific American snaží vzbudit zájem o rozvoj vědeckého výzkumu mezi mladými lidmi, oslavit vědecký talent, pomoci mladým lidem stát se vzorem pro ostatní, sjednotit studenty po celém světě a podpořit rozvoj používání technologií ve školách.

Mladí vědci v minulých letech uspěli s projekty jako jsou: cloudové řešení pro lékaře, pomáhající přesněji diagnostikovat rakovinu prsu, výzkum vlivu mikroorganismů ve vodě na životní prostředí, projekt umožňující sluchově postiženým lepší zážitek z hudby, cenově dostupný způsob, jak poskytnout hydroponicky pěstované plodiny chudým farmářům nebo výzkum karcinogenů v grilovaném kuřeti.

Součástí letošního Google Science Fair bude také poprvé série tří týdenních vysílaných Hangoutů, kterých se zúčastní světově uznávaní vědci, prezentace ze zákulisí příprav projektu a nejmodernějších vývojových laboratoří. Tyto vysílané Hangouty by měly pomoci inspirovat a podpořit studenty, ať už se soutěže zúčastní nebo ne.

Projekt Google Science Fair 2013 je součástí programu “Google pro vzdělávání v Česku”, který se zaměřuje na podporu změn v českém vzdělávání, a to zejména prostřednictvím nových technologií i přístupů. Program zastřešuje hned několik projektů ve třech hlavních oblastech, kterými jsou podpora STEM vzdělávání, rozvoj internetové gramotnosti a nové technologie, zařízení a aplikace pro vzdělávání. Programu je věnována stránka provzdelavani.cz.

O společnosti Google Inc.

Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.  Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje. Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků. 

Dotazy tisku:                                                                      

Judita Hrubešová                                                        
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com