DPP představil novinku pro cestující: pražská veřejná doprava na Mapách Google
31. ledna 2013, Praha -
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvádí ve spolupráci s českým Googlem funkci „Veřejná doprava v
Praze” na Mapách Google. Lidé tak mohou vyhledávat podrobné trasy veřejné
dopravy v celé Praze, autobusové a tramvajové zastávky včetně stanic metra a
lanové dráhy. Zároveň mají možnost zobrazit informace o stanici, prozkoumat
jízdní řády a najít si nejlepší spojení, a to až v šedesáti jazycích.
Projekt je výsledkem úzké spolupráce Dopravního podniku hl. m. Prahy a společnosti Google. „Jsem rád, že poskytnutím dat o pražské integrované dopravě společnosti Google jsme společně přispěli k lepší orientaci v pražské hromadné dopravě. Novou funkcí „Veřejná doprava v Praze“ tak usnadníme a zpříjemníme cestování například i zahraničním turistům“ říká Milan Křístek, generální ředitel DPP.
Vyhledat nejlepší spojení veřejnou dopravou mohou nejen obyvatelé Prahy, ale i tisíce turistů, kteří se nevyznají v pražské hromadné dopravě. Ti mají možnost hledat spojení přímo v mapě Prahy ve svém mobilním telefonu na Mapách Google. Doposud k tomu bylo možné využít jen speciální mobilní aplikace, které jsou k dispozici pouze v českém jazyce, což je pro zahraniční návštěvníky bariéra.
„Praha se dnešním uvedením služby Veřejná doprava ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy zařadila k dalším evropským metropolím jako Londýn či Paříž, které svým obyvatelům a návštěvníkům nabízejí snadné dohledání spojení, trasy a informací o místech, a to na různých zařízeních,“ říká Florian Goerisch, produktový manažer z Googlu Curych.
Mapy Google jsou dostupné ve více než 60 jazycích, takže cizinci budou moci číst informace o veřejné dopravě ve svém vlastním jazyce. Přehledná a jednoduchá služba také může pomoci přesvědčit uživatele, kteří o tom dosud ani nepřemýšleli, aby použili veřejnou dopravu jako ekologičtější variantu, než je jízda autem, protože se jim možnost jízdy veřejnou dopravou nabídne jako jedna z možností navigace trasy kromě jízdy autem nebo chůze pěšky.
„Pokud jsou nějaké služby, o které čeští uživatelé projevují dlouhodobě zájem, tak jde právě o mapy a inovace v této oblasti. Velmi nás těší, že zájem o Mapy Google v ČR dlouhodobě roste," říká Luděk Motyčka, marketingový ředitel Googlu pro střední a východní Evropu, a doplňuje: „Po lokalizaci Navigace a uvedení Street View pro celé Česko je Veřejná doprava pro Prahu dalším důležitým krokem ve zlepšování lokálních mapových služeb. Věříme, že do projektu Veřejné dopravy se zapojí i další česká a moravská města.”
Uživatelé nyní budou moci informace týkající se hromadné dopravy vyhledávat snadno jak přes jednoduché webové rozhraní „Veřejná doprava” mapy.google.cz/transit, tak i ve svých mobilních telefonech. Informace o hromadné dopravě jsou rovněž dostupné na jakémkoli mobilním zařízení, které dokáže pracovat s Mapami Google. Stejně tak mají k těmto výsledkům přístup uživatelé aplikace Mapy Google v přístrojích s operačním systémem Android a na iPhonech.
Jak získávat
informace o Veřejné dopravě na Mapách Google
Chce-li
uživatel získat informace o dopravě, stačí, když zadá výchozí a cílový bod
své cesty v rámci záložky „Vyhledat trasu“, a to buď přímo adresu nebo název
konkrétního místa. Jednotlivé záložky mu pak nabídnou jak informace o
hromadné dopravě, tak trasu pro jízdu autem. Uživatel si pak může trasu
pohodlně naplánovat. Při práci s daty týkajícími se hromadné dopravy se
zobrazí pokyny, které uživatele povedou krok po kroku. Následně se objeví
mapa s ikonami a po kliknutí na každou z nich se zobrazí odjezd příštího
spoje.
|
Podrobné
informace k trasám veřejné dopravy na Mapách Google mohli jako první využívat
obyvatelé Pardubic. V roce 2010 se k nim připojili občané a návštěvníci Brna.
Mapy Google jsou oblíbenou službou českých uživatelů. Jejich popularitu
dokazuje i fakt, že ve srovnání s loňským rokem vzrostl počet uživatelů o
třetinu. Více informací naleznou uživatelé na stránce mapy.google.cz/transit.
O společnosti Google Inc.
Společnost
Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat
způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a
reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit
jednu z nejznámějších světových značek.
Google Česká republika
Česká
pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum
Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od
otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro
české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář
Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube,
prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké
firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a
obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci
služby Google AdSense. Využít též mohou
analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google
Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu
grafických kampaní (Display Ad Builder). V roce 2011 byl uveden projekt
Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje. Společnost
Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči
na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový
sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové
síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur
v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified
Company. Více informací na www.googleblog.cz
nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.
Technická podpora pro české
uživatele
Pro
více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu
laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který
kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z
Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.
# # #
Google
je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů
či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.
Dopravní
podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dopravní
podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou
hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 150 autobusových
linek, dále 21 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra.
V roce 2012 bylo ve vlastnictví společnosti 1 247 autobusů, 931
tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než
miliardu osob a ujede 166 374 000 kilometrů. Podnik má 10 562 zaměstnanců,
z toho 4 175 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku
je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje
společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více
informací o Dopravním podniku naleznete na http://www.dpp.cz.
Dotazy
tisku:
Judita Hrubešová
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com
Dopravní
podnik hl. m. Prahy (DPP)
Odd. Externí
a interní komunikace
tel.
296 192 044, 296 192 008
Štítky: Czech, Czech Republic news announcements