Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Česko 2012 podle Googlu

Praha, 4. prosince 2012: Technologie nahrazují reality show, boduje sport v HD, zaujali Anonymous a nejvýše vyskočil David Rath 

Žebříčky nejvyhledávanějších slov ve Vyhledávači Google každoročně na základě milionů dotazů odhalují, čím společnost v konkrétní zemi žila, o co se zajímala nebo co ji trápilo. Trendy určují zejména výrazy, které v rámci žebříčku oproti minulému roku postoupily nejvýrazněji, tak zvaní skokani. O co se letos nejvíce zajímali Češi, Moravané a Slezané?

Skokani ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2012 
  1. Hotel Paradise 
  2. Farma 
  3. Diablo 3 
  4. ČT4 
  5. Hlas Česko Slovenska 
  6. Howrse 
  7. Zerg Rush 
  8. PrimaPLAY 
  9. Anonymous 
  10. volby 2012 
“Je zajímavé, že zatímco před pár lety obsahoval žebříček skokanů převážně nové technologie, které hledali pokročilí uživatelé, v průběhu posledních let se trendy v nejvyhledávanějších dotazech změnily. Přibylo totiž mnohem více běžných uživatelů,” říká Janka Zichová, PR manažerka českého Googlu a dodává: “S touto změnou se logicky změnily i samotné dotazy a jejich zaměření. Letos vede TV obsah zejména v podobě reality show a sportu a také politické dění. Ale stále ještě přetrvává i určitý zájem o online hry.” 

REALITA Z GAUČE

Česko letos přesunulo svůj zájem na Googlu z technologií na televizní reality show. Hotel Paradise, Farma a Hlas Česko Slovenska, to byly příběhy a situace, které místní uživatelé intenzivně sledovali. S tím souvisí i fakt, že se do první desítky skokanů českých známých osobností vyšvihla vítězka reality show Hotel Paradise Nela Slováková.

Velký nárůst zájmu v roce 2012 zaznamenal i kanál ČT4. Je nanejvýš pravděpodobné, že tomu tak bylo zejména díky kombinaci HD vysílání a Olympijských her. Uživatelé měli větší zájem také o video archiv Prima Play. Bylo to možná způsobené tím, že byl ve srovnání s dalšími alternativami pro uživatele dostupnější.

HRY SE “SNAŽÍ UDRŽET” 

Zatímco v loňském roce hry obsadily polovinu pozic žebříčku, tento rok se snaží udržet si alespoň tři z nich. Jmenovitě se jedná o tzv. role playing game Diablo 3, hru o chovu koní Howrse nebo interaktivní zábavnou hru přímo ve Vyhledávači Google Zerg Rush, která v případě, že se uživatel nebrání, postupně maže jeho výsledky vyhledávání.

NEJ UDÁLOSTI 2012 

Letos českou veřejnost do velké míry zaujaly aktivity a protesty skupiny Anonymous. Neméně intenzivně obyvatelé Česka prožívali i volby 2012 do Senátu. Uživatele zaujal i samotný Felix Baumgartner a jeho seskok ze stratosféry, který v přímém přenosu na YouTube v jednu chvíli sledovalo více než 8 milionů lidí.

ČESKÁ SMETÁNKA 

V čele letošního žebříčku skokanů známých českých osobností stojí politik David Rath, který se prosadil i v mezinárodním srovnání a předběhl dokonce známé zpěvačky jako Adele nebo Lanu Del Ray. Svou dávkou kontroverze českou veřejnost letos upoutaly také tři dámy - moderátorka Aneta Savarová, modelka Ornella Štiková a režisérka Ivanna Benešová. A také jeden pán - Jaro Slávik. Svým talentem okouzlila mladá zpěvačka Celeste Buckingham a novinkami o přírůstku do rodiny zaujala též přítelkyně Tomáše Kluse Tamara Koubová.

SMUTNÉ ODCHODY

Rok 2012 přinesl i smutné události. České uživatele viditelně zarmoutila smrt americké divy Whitney Houston a herce Michaela Clarka Duncana, mj. obra ze snímku Zelená míle. Veřejnost zajímaly i spekulace o velmi špatném zdravotním stavu “Kevina, který byl sám doma”, herce Macaulaya Culkina.

NEJVYHLEDÁVANĚJŠÍ VÝRAZY

Objemově nejhledanější výrazy potvrzují, že využívání online služeb a aplikací se v Česku stalo zcela přirozenou součástí každodenního života. Nejrychleji jejich vyhledávání roste právě na mobilních zařízeních. Žebříčku sice kralují komunitní online služby pro zábavu a komunikaci (Facebook, YouTube), nicméně až 70% žebříčku tvoří praktické online služby nebo zdroje informací, které nabízejí překlady do jiných jazyků (překladač), vyhledávání dopravních spojení (IDOS) či konkrétních míst (mapy) nebo nejnovější zprávy a informace o programu či počasí (tv program, počasí). Často se hledají i zvýhodněné nákupy (aukro) či využívání služeb (sms zdarma).

Nejhledanější ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2012
  1. Facebook 
  2. YouTube 
  3. překladač 
  4. iDNES 
  5. IDOS 
  6. Aukro 
  7. mapy 
  8. sms zdarma 
  9. tv program 
  10. počasí 
Vlastní statistiky a žebříčky je možné vytvářet pomocí služby Trendy Google.

Český Google Zeitgeist 2012 

Největší skokani mezi známými osobnostmi ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2012 

  1. Whitney Houston 
  2. David Rath 
  3. Felix Baumgartner 
  4. Michael Clarke Duncan 
  5. Adele 
  6. Aneta Savarová 
  7. Macaulay Culkin 
  8. Lana Del Rey 
  9. Sarah Burke 
  10. Michael Phelps 

Nejhledanější politici ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2012

  1. Vladimír Franz 
  2. David Rath 
  3. Václav Klaus 
  4. Tomio Okamura 
  5. Karolína Peake 
  6. Vladimír Dlouhý 
  7. Jan Fisher 
  8. Miloš Zeman 
  9. Karel Schwarzenberg 
  10. Kristýna Kočí 

Nejhledanější “2012” ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2012

  1. EURO 2012 
  2. olympijské hry 2012 
  3. Velikonoce 2012 
  4. kalendář 2012 
  5. filmy 2012 
  6. volby 2012 
  7. zákoník práce 2012 
  8. jarní prázdniny 2012 
  9. MS hokej 2012 
  10. London 2012

Největší skokani mezi lokálně známými osobnostmi ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2012 

  1. David Rath 
  2. Aneta Savarova
  3. Ornella Štiková 
  4. Jaro Slávik 
  5. Ivanna Benešová 
  6. Vladimír Franz 
  7. Tamara Koubová 
  8. Nela Slováková 
  9. Celeste Buckingham 
  10. Radoslav Brzobohatý 

Dodatečné žebříčky – Nejhledanější ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2012 

Nejhledanější olympionici

  1. Petra Kvitová 
  2. Roman Kreuziger 
  3. Andrea Hlaváčková 
  4. Tomáš Berdych 
  5. David Svoboda 
  6. Jaroslav Kulhavý 
  7. Denisa Rosolová 
  8. Markéta Sluková 
  9. Simona Baumrtová 
  10. Klára Zakopalová 

Nejhledanější média

  1. iDNES 
  2. Blesk 
  3. Novinky 
  4. Aha 
  5. ČT 24 
  6. Evropa 2 
  7. Česká Televize 
  8. Prima 
  9. tn.cz 
  10. iHNed 

Nejhledanější spojení s “Co je”

  1. co je tablet 
  2. co je andy 
  3. co je acta 
  4. co je iban 
  5. co je rpsn 
  6. co je spam 
  7. co je prohibice 
  8. co je dohazovač 
  9. co je google+ 
  10. co je plugin 

Nejhledanější jídlo

  1. dorty 
  2. kuskus 
  3. pizza 
  4. sushi 
  5. muffiny 
  6. cheesecake 
  7. rizoto 
  8. tiramisu 
  9. gnocchi 
  10. bramboráčky 

Nejhledanější sporty

  1. hokej 
  2. fotbal 
  3. tenis 
  4. snowboard 
  5. zumba 
  6. fitness 
  7. pilates 
  8. golf 
  9. florbal 
  10. kulturistika 

Nejhledanější televizní pořady

  1. Hotel Paradise 
  2. Prostřeno 
  3. Partička 
  4. Hlas Česko Slovenska 
  5. Vyprávěj 
  6. Ulice 
  7. Show Jana Krause 
  8. Kluci v akci 
  9. Farmář hledá ženu 
  10. Ano, šéfe! 

Nejhledanější se slovem “Jak”

  1. jak zhubnout 
  2. jak sbalit holku 
  3. jak zjistit heslo 
  4. jak vydělat peníze 
  5. jak uvázat kravatu 
  6. jak zrušit facebook 
  7. jak napsat životopis 
  8. jak sbalit kluka 
  9. jak psát web 
  10. jak otěhotnět 

Nejhledanější zvířata

  1. pes 
  2. krtek 
  3. ryby 
  4. gorila 
  5. albatros 
  6. opice 
  7. hroch 
  8. tygr 
  9. žirafa 
  10. liška 
####

O společnosti Google Inc.
Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz. 

Technická podpora pro české uživatele 
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku: 
Judita Hrubešová
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com