Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Michal Horáček chce na YouTube inspirovat a potěšit

Fanoušci si teď mohou vychutnat přes deset hodin jeho hudební tvorby

Praha, 19. září 2012: Textař, básník, spisovatel, novinář a producent Michal Horáček svou hudební tvorbu prezentuje online v rámci nového partnerského kanálu na YouTube pod názvem „Michal Horáček“ (youtube.com/drmichalhoracek). Na straně jedné všem příznivcům usnadní přístup k jeho hudbě z různých projektů, které teď budou pod “jednou střechou”. Na straně druhé využije speciální technologii v rámci partnerského programu, který tvůrcům umožňuje vlastní obsah zpeněžovat. Projekt je součástí programu „Google pro českou kulturu“.

Na novém YouTube kanálu “Michal Horáček” najdete přes deset hodin hudby a veršů, včetně zajímavého uvítání. Průřez jeho tvorbou je zařazený do čtyř hlavních částí, kdy autorizované skladby vybírá, seřazuje a průběžně bude doplňovat sám autor textů písní. Uživatelé se tak mohou seznámit i s jeho nejrůznějšími projekty, mezi které patří I. Český kalendář, jehož motivem je villonská balada, dále pak známý lyrikál II. Kudykam, kterému patřilo jeviště Státní opery v Praze nebo kdysi dlouho očekávané album III. Strážci plamene, na kterém se podílela řada interpretů. Fanoušci mají k dispozici také playlist největších hitů Michala Horáčka pod názvem IV. “Best of MH”.

Kromě písní je na kanálu zveřejněn i dokument Jana Mudry o vzniku Strážce plamene pod názvem “Strážci šanzonu”. Na kanálu se brzy objeví i další dokument týmu režisérky a producentky Hany Třeštíkové o vzniku alba Český kalendář. Postupně bude přibývat i další tvorba, zejména v části Český kalendář, v němž se na jevišti Švandova divadla střídají různí interpreti (Bára Basiková, Szidi Tobias, Vladimír Merta, Michael Kocáb a další).
 
“Partnerský kanál YouTube pro mě jednak znamená tvůrčí svobodu, mohu si vkládat věci podle vlastního uvážení a citu, a jednak návštěvník takové stránky si může být jistý, že všechny ty věci jsou autorizované, tedy umístěné s mým vědomím a souhlasem. Kromě toho vstupuje do hry i skutečnost, že nové médium inspiruje k nalézání nových výrazových prostředků. Osobně proto chci investovat do tvorby klipů jednotlivých písní,” říká sám autor Michal Horáček a dodává: “Významné je i to, že partnerský kanál na YouTube se může stát i zdrojem financování dalších projektů. V tomto ohledu dosavadní vydavatelství a dosavadní podnikatelské strategie už nemají co nabídnout.”
Vzhledem k otevřené online platformě může autor zároveň se svými fanoušky komunikovat a sledovat jejich hodnocení jednotlivých skladeb. “Za pozornost stojí i to, že k těmto písním mohou diváci svobodně psát své názory, pro tvůrce vždy vítaná reflexe, a pokud ne reflexe, tak - říkám upřímně - často velmi vítané povzbuzení do další práce,” doplňuje Michal Horáček.

Zpeněžování obsahu v rámci partnerského programu na YouTube funguje na bázi relevantní online reklamy, jež se u konkrétních videí uživatelům zobrazuje. Další velkou výhodou pro partnery, kterou Michal Horáček plánuje, je možnost využít i další speciální technologii pod názvem “ID obsahu” (Content ID) pro ochranu autorských práv. Technologie dokáže originální obsah i jeho jednotlivé části (text, hudba, fragmenty) identifikovat a následně autorovi nabídnout několik možností řešení. Obsah je možné odstranit, zpeněžit ve prospěch jeho majitele či tvůrce, nebo ponechat a sledovat různé zajímavé statistiky sledovanosti a hodnocení. Hudebnímu průmyslu tento obchodní model nabízí nové řešení ochrany autorských práv a zároveň snadné šíření tvorby mezi současnými i potenciálními fanoušky.

Michal Horáček v rámci toho konstatuje: “Jeví se tedy, že prezentace mé umělecké tvorby na partnerském kanálu YouTube má v sobě nadějný potenciál symbiózy zájmů YouTube, obchodních partnerů (zadavatelé reklamy), diváků (dostávají tato díla v nejvyšší kvalitě, a přitom zdarma) a také zájmů mých jako uměleckého tvůrce a producenta.”
V Čechách má partnerský kanál na YouTube například Show Jana Krause, hudební vydavatelství Supraphon (oba využívají i nástroj pro ochranu autorských práv Content ID/ID obsahu), ale také jednotlivci jako komik Ruda z Ostravy nebo DJ Wich.

Česká verze YouTube je v České republice od roku 2008, nicméně partnerský program pro české tvůrce obsahu zde odstartoval v roce 2010 jako v jedné z 18 zemí celého světa. Od letošního roku už talentovaní čeští tvůrci video obsahu nemusí o zapojení se do partnerského programu žádat. Do programu monetizace se mohou sami zapojit a zajímavý video obsah, o který mají uživatelé opravdu zájem, zpeněžovat a získávat tak finanční příjmy z online reklamy, která se zobrazuje uživatelům vedle jejich videí.

Více informací o YouTube kanálu Michala Horáčka najdete na youtube.com/drmichalhoracek. Správu kanálu a grafické řešení zajišťuje agentura Dark Side a. s. www.dark-side.cz.

Dodatečné informace o:
###
O programu Google pro českou kulturu
Projekt je součástí celoročního programu české pobočky Google pro českou společnost 2012 a spadá do iniciativy Google pro českou kulturu (google.cz/proceskoukulturu). Cílem iniciativy je využít nové technologie k podpoře českých talentů, zpřístupnění české kultury i umění a umožnění jejího dalšího šíření. Od začátku roku proběhlo již několik významných akcí, které si kladou za cíl českou kulturu podporovat a šířit. Google pomohl prosadit pražské Museum Kampa do mezinárodního projektu Google Art Projekt. V únoru byla oznámena spolupráce s Národní knihovnou České republiky na digitalizaci 200 000 vzácných knih a tisků. Český Google také uspořádal přednášku a workshop o využití nových technologií pro české nakladatele v rámci veletrhu “Svět knihy”. Virtuální festival “Český YouTube Fest 2011” byl pak uspořádán na podporu nových českých talentů. O vítězi rozhodovali sami uživatelé YouTube.

O YouTube
YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30-49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:
Judita Hrubešová
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com