Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Supraphon jde zcela novou cestou. Přes YouTube.

Praha, 21. března 2012 - České hudební vydavatelství Supraphon spouští svůj zcela nový partnerský kanál youtube.cz/supraphon na nejpopulárnějším videoportálu YouTube. Cílem je rozšířit aktuální portfolio služeb pro umělce, které zastupuje, včetně komplexnější ochrany autorských práv. Na novém kanálu se již objevila videa známých českých interpretů včetně Karla Gotta, Václava Neckáře nebo skupiny Nightwork. Projekt je součástí programu Google pro českou kulturu, jehož cílem je uchování a šíření české kultury a umění.

Po vlastním online obchodu Supraphonline.cz spouští hudební vydavatelství nový partnerský kanál na YouTube, který kromě zajímavého dodatečného zásahu (na YouTube jsou více než ¾ české internetové populace) nabídne také inovativní možnosti ochrany autorských práv (technologie Content ID) a zpeněžení audiovizuálního obsahu (pomocí programu Google AdSense). Supraphonu a jeho umělcům se vzhledem k bohaté hudební tvorbě otevírá na YouTube velká online příležitost. Na videoportálu zároveň významně vzroste objem českého originálního obsahu, který mohou zhlédnout uživatelé z Čech i celého světa.
„Internet má v současné době pro hudební videa minimálně stejný ne-li větší význam než televize. YouTube je centrem videa na internetu, a proto jsme partnerství s ním cítili jako naprostou prioritu. Spolupráce nám přinese větší kontrolu a přehled o užívání audio i video obsahu námi zastupovaných interpretů a další možnost jeho monetizace,“ uvádí za Supraphon jeho New Business Manager Antonín S. Milata a pokračuje: „Nechceme nikomu bránit či blokovat možnost náš obsah používat, naopak, partnerství vidíme jako otevřenou bránu k dalším možnostem spolupráce s mnoha talentovanými umělci a interprety ve všech kulturních oblastech.“
"V rámci programu Google pro českou kulturu se od loňského roku snažíme zapojit významné české partnery, jejichž jedinečný obsah, umění a kulturní či historické dědictví můžeme virtuálně uschovat a zpřístupnit pro ty, kteří o to mají zájem,” říká Petr Kuneš, manažer pro strategická partnerství českého Googlu a dodává: “Supraphon je jedním z klíčových českých hudebních vydavatelství. Nejenom, že významně rozšíří originální český obsah na YouTube, ale zároveň pomocí téže technologie ochrání autorská práva svých umělců a jejich tvorbu zpeněží ve virtuálním prostoru.”
Kanál Supraphonu přinese audiovizuální obsah například od Karla Gotta, Václava Neckáře, Tata Bojs, NightWork a spousty dalších mladých talentovaných umělců. Supraphon již delší dobu se svými interprety natáčí pro YouTube exkluzívní videa ze zákulisí nahrávání alb, křtů a plánuje i další speciality a jedinečný obsah, na který se fanoušci české hudby mohou těšit.

Partnerský kanál, který mohou využít pravidelní tvůrci obsahu, jejichž videa si již oblíbilo mnoho uživatelů, nabízí umělcům a tvůrcům originálního obsahu hned několik výhod. Kromě grafického přizpůsobení kanálu mohou partneři svůj vlastní obsah monetizovat, tj. získávat finanční příjmy z video nebo interaktivní reklamy, kterou mají inzerenti zájem zobrazovat u jejich videí.

Další velkou výhodou pro partnery je možnost využít speciální technologii “ID obsahu” (Content ID) pro ochranu autorských práv, která dokáže originální obsah a jeho jednotlivé části identifikovat a následně odstranit nebo zpeněžit ve prospěch jeho majitele či tvůrce.

Supraphon je tak novým členem rodiny českých partnerských kanálů na YouTube, kam už patří oblíbená Show Jana Krause, komik Ruda z Ostravy, české televizní stanice a mnoho dalších.

Kromě portálu YouTube využívá Supraphon i sociální sítě včetně vlastní Stránky na Google+.

Více informací o:
###

O hudebním vydavatelství Supraphon

Hudební vydavatelství Supraphon je historicky nejvýznamnější českou gramofonovou firmou. Značka Supraphon byla zaregistrována v roce 1932. Moderní Supraphon navazuje na nejlepší tradice své vlastní historie. Významnou položkou jeho ediční činnosti je klasická hudba, která značku proslavila doslova po celém světě. V širokém záběru Supraphonu nemá ale o nic menší význam ani vydávání titulů mluveného slova (např. nahrávky Divadla Járy Cimrmana, Hurvínek ad.) a interpretů popové/rockové hudby (např. Tata Bojs, Karel Gott, Lucie Bílá, Václav Neckář). Supraphon, jako značka tradiční, ale nikoliv stará, dobře chápe trend posunu posluchačů směrem k digitálním technologiím, a je proto mimořádně aktivní jak v digitalizaci svého rozsáhlého katalogu, tak v jeho celosvětové distribuci napříč všemi digitálními obchody a službami. Kromě soustředění na distribuci Supraphon nedávno spustil i vlastní digitální obchod SUPRAPHONline.cz, který se dočkal mimořádně dobrého přijetí jak u odborné veřejnosti, tak u zákazníků.

O programu Google pro českou kulturu

Projekt je součástí celoročního programu české pobočky Google pro českou společnost 2012 a spadá do iniciativy Google pro českou kulturu (google.cz/proceskoukulturu). Cílem iniciativy je využít nové technologie k podpoře českých talentů, zpřístupnění české kultury i umění a umožnění jejího dalšího šíření. Od začátku roku proběhlo již několik významných akcí, které si kladou za cíl českou kulturu podporovat a šířit. Google pomohl prosadit pražské Museum Kampa do mezinárodního projektu Google Art Projekt. V únoru byla oznámena spolupráce s Národní knihovnou České republiky na digitalizaci 200 000 vzácných knih a tisků. Český Google také uspořádal přednášku a workshop o využití nových technologií pro české nakladatele v rámci veletrhu “Svět knihy”. Virtuální festival “Český YouTube Fest 2011” byl pak uspořádán na podporu nových českých talentů. O vítězi rozhodovali sami uživatelé YouTube.

O YouTube 

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30-49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Judita Hrubešová
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com