Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Finální patnáctka druhého ročníku Českého YouTube Festu

Praha, 17. května 2012: Druhý ročník Českého YouTube Festu, pořádaný hudebním magazínem iREPORT a Ochranným svazem autorským (OSA) ve spolupráci s českým Googlem, zná svých 15 finalistů. Rozhodla o nich odborná porota, která vybírala z téměř 800 přihlášených klipů. Veřejnost může pro své favority hlasovat od dnešních 14 hodin až do 6. června na YouTube kanálu youtube.cz/ceskyfest. Pět vítězů, kteří budou vyhlášeni 14. června na Výročních cenách OSA, získá kromě jiného i možnost vystoupit na známých letních festivalech. Projekt YouTube Fest je součástí iniciativy „Google pro českou kulturu“.

Do druhého ročníku YouTube Festu zaslali talentovaní hudebníci o čtvrtinu více klipů oproti ročníku loňskému a opět významně obohatili zastoupení českého obsahu na video portálu YouTube. Odborná porota pod vedením kapely Tata Bojs (Milan Cais a Mardoša) společně s Albertem Černým z Charlie Straight, loňským vítězem kapelou Flattus, zástupcem OSA Lukášem Paulů a šéfem iREPORT.cz Jardou Hudcem, měla nelehký úkol. Z téměř 800 přihlášených příspěvků mnoha hudebních stylů musela vybrat 15 nejlepších finalistů. Ti se utkají o pět prvních míst v souboji o sympatie uživatelů YouTube.
“Vybrat patnáct nejlepších bylo dost náročné. Sešly se nám značně rozmanité hudební styly, takže konečná patnáctka je docela pestrá,” říká Milan Cais, frontman skupiny Tata Bojs a dodává: “Všechny finálové písně vyhrály hlavně svou snahou o osobitý přístup.”
Veřejnost může pro svého favorita hlasovat od 17. května (14:00) do 6. června. Pětice nejlepších bude oficiálně vyhlášena dne 14. června při příležitosti udílení Výročních cen OSA 2011. Ti získají možnost živě vystoupit na některých ze známých českých festivalů: Jam Rock 14.-16.6. (3 interpreti), United Islands České spořitelny 21.-23.6. (3 interpreti), Prague City Festival 29.-30.6. (celkový vítěz), Rock for People 3.-6.7. (všech 5 vítězů), Sázavafest 2.-5.8. (celkový vítěz), a také Open Air Festival 9.-11.8. (celkový vítěz).

Všech pět vítězů také zdarma získá balík zkoušení v síti zkusebny.com, partnera soutěže, a to minimálně na jeden měsíc. Celkový vítěz bude mít možnost využívat zkušebnu zdarma až na pět měsíců a navíc získá speciální hudební workshop pod vedením lektora Jean Pierre Mathieu z pařížské školy Le Studio des variétés.

Více informací o Českém YouTube Festu, včetně pravidel a všech finálových videí, najdete od dnešních 14 hodin na stránce youtube.cz/ceskyfest. O dalších zajímavých novinkách a soutěžích o lístky na festivaly se dozvíte na Google+ stránce projektu.

Mediálními partnery projektu jsou Hudební TV Óčko, Fajn radio, Bandzone.cz a Play.cz.

Průběh soutěže:

Český YouTube Fest byl oficiálně zahájen 16. března. Své originální video (včetně hudby i textu) mohl jakýkoliv český talentovaný interpret či kapela nahrát na speciální YouTube kanál youtube.cz/ceskyfest do 23. dubna. Odborná porota v čele s Tata Bojs měla za úkol do 16. května vybrat patnáct nejlepších videoklipů zaslaných na kanál soutěže. Poté budou jména všech finalistů společně s jejich klipy zveřejněna na kanálu YouTube, kde budou moci uživatelé hlasovat pro své favority až do 6. června. Při slavnostním udílení Výročních cen OSA 2011, které se uskuteční 14. června, bude vyhlášeno pět vítězných interpretů, kteří dostanou od uživatelů YouTube nejvíce hlasů. Vítězové získají možnost zahrát si na partnerských letních festivalech a zkoušet zdarma v síti zkusebny.com.

Statistiky z loňského ročníku YouTube Festu

O programu Google pro českou kulturu google.cz/proceskoukulturu

Pokračování iniciativy z roku 2011 zaměřeného na využití nových technologií pro podporu české kultury, umění a talentů. V roce 2011 bylo realizováno několik projektů včetně digitalizace Muzea Kampa, dohody o digitalizaci 200 tisíc knih Národní knihovny nebo první Český YouTube Fest. Iniciativa je součástí širšího programu českého Googlu pod názvem “Google pro českou společnost 2012”.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Judita Hrubešová
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com