Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Druhý ročník Českého YouTube Festu má své vítěze

Pět nejlepších vybrali sami uživatelé YouTube.

Praha, 14. června 2012: Druhý ročník Českého YouTube Festu, pořádaný hudebním magazínem iREPORT a Ochranným svazem autorským (OSA) ve spolupráci s českým Googlem, má své vítěze. Rozhodli o nich samotní uživatelé YouTube. Tím absolutním se stal pop-rockový projekt Bek Ofis. Celková pětice nejlepších byla vyhlášena dnes na Výročních cenách OSA a získává kromě jiného i možnost vystoupit na známých letních festivalech. Projekt YouTube Fest je součástí iniciativy „Google pro českou kulturu“.

Komunita YouTube rozdělila mezi své favority přes 60 tisíc hlasů, což je více než dvojnásobek loňského počtu hlasů. Zájem hudebních fanoušků se projevil také na počtu prohlédnutých videí na YouTube kanálu projektu, který dosáhl 550 000 zhlédnutí.
Absolutní vítěz druhého ročníku Českého YouTube Festu, kapela Bek Ofis, přeci jen není na české hudební scéně žádným nováčkem (2002). V letošním ročníku Českého YouTube Festu zabodovala s písní Náhradník.

Jan J. Nedvěd, frontman pražské hudební skupiny Bek Ofis úspěch komentuje: „Je to perfektní dárek nejprve od poroty, které si vážíme, a následně od fanoušků, kteří nás dlouhodobě podporují,“ a dodává: „Je to krásný pocit a zároveň forma ocenění, ve kterou jsme skrytě doufali. Bereme to jako jednu z nejdůležitějších forem podpory toho, co jsme doposud vytvořili.“
Bek Ofis si díky vítězství v Českém YouTube Festu zahrají hned na 6 partnerských festivalech. Zkrátka nepřijde ani další čtyřka, která u fanoušků YouTube zabodovala. Na druhé pozici se s písní Sečna umístila indie rocková parta Pankix. Třetí příčku obsadila moravská ethno-metalová skupina Silent Stream of Godless Elegy. Ta do soutěže poslala klip Skryj hlavu do dlaní. Čtvrté místo patří beatfolkové formaci EPY DE MYE, která bodovala s písní Opustíme vzory. Pětku pak uzavírá song Levituju od kapely KOFE-IN.

Do druhého ročníku YouTube Festu zaslali talentovaní hudebníci o čtvrtinu více klipů než v loňském roce a opět významně obohatili zastoupení českého obsahu na video portálu YouTube. Odborná porota pod vedením kapely Tata Bojs (Milan Cais a Mardoša) společně s Albertem Černým z Charlie Straight, loňským vítězem kapelou Flattus, zástupcem OSA Lukášem Paulů a šéfem iREPORT.cz Jardou Hudcem, měla nelehký úkol. Z téměř 800 přihlášených příspěvků mnoha hudebních stylů musela vybrat 15 nejlepších finalistů. Ti se pak utkali o pět prvních míst v souboji o sympatie uživatelů YouTube.

“Vybrat patnáct nejlepších bylo dost náročné. Sešly se nám značně rozmanité hudební styly, takže konečná patnáctka byla docela pestrá,” říká Milan Cais, frontman skupiny Tata Bojs, a dodává: “Všechny finálové písně vyhrály hlavně svou snahou o osobitý přístup.”
Vítězové získávají možnost živě vystoupit na některých ze známých českých festivalů: Jam Rock 14.-16.6. (3 interpreti), United Islands České spořitelny 21.-23.6. (3 interpreti), Prague City Festival 29.-30.6. (celkový vítěz), Rock for People 3.-6.7. (všech 5 vítězů), Sázavafest 2.-5.8. (celkový vítěz), a také Open Air Festival 9.-11.8. (celkový vítěz).

Všech pět vítězů také zdarma získá balík zkoušení v síti zkusebny.com, partnera soutěže, a to minimálně na jeden měsíc. Celkový vítěz bude mít možnost využívat zkušebnu zdarma až na pět měsíců a navíc díky programu Partnerství Ochranného svazu autorského získá možnost účastnit se speciálního hudebního workshopu pod vedením lektora Jean Pierre Mathieu z pařížské školy Le Studio des variétés.

Letošní novinkou je speciální stránka projektu na Google+ (Český YouTube Fest), kde fanoušci najdou všechny důležité informace a novinky z YouTube Festu a jeho zákulisí, ale také novinky ze světa hudby a festivalů. Stránka Google+ je také propojená s YouTube kanálem projektu.
Mediálními partnery projektu jsou Hudební TV Óčko, Fajn radio, Bandzone.cz a Play.cz.
Více informací o Českém YouTube Festu a pravidlech najdete na stránce youtube.cz/ceskyfest, o novinkách na stejnojmenné stránce projektu na Google+.

Citace dalších vítězů


2. místo Pankix
Marcela Adamusová ze skupiny Pankix, která uspěla se skladbou Sečna, své dojmy popisuje: „Máme velkou radost. Je skvělé, že se naše hudba líbí. Kapele věnujeme spoustu času i energie a je skvělé vidět, že to má smysl a že lidé naši muziku ocení.“ Ostatním kapelám a mladým talentům radí: „Jděte do toho, není co ztratit. A když to vyjde, tak ta radost stojí za to.“
3. místo Silent Stream of Godless Elegy
Třetí příčku obsadila moravská ethno-metalová skupina Silent Stream of Godless Elegy se songem Skryj hlavu do dlaní. Kytarista Radek Hajda soutěž komentuje: „Jakožto matadory, kteří si dál šlapou svou cestu metalovými či tvrděrockovými stezkami, nás tahle soutěž oslovila. Za prvé jsme mohli propagovat svůj klip a za druhé, v případě úspěchu, jsme si mohli zahrát na pro nás doposud nedobytných a neprůstřelných festivalech. A to se nám splnilo.“
4. místo EPY DE MYE
Čtvrté místo patří beatfolkové formaci EPY DE MYE a její písni Opustíme vzory. Lucie Cíchová umístění své skupiny hodnotí: „Zrovna tohoto ocenění si nesmírně vážíme, už jen proto, že nás vybrala porota v čele s Tata Bojs. Díky YouTube Festu věříme, že se o nás dozvědí noví posluchači,“ a svým fanouškům vzkazuje: „Obrovské díky, máte to u nás schované. Každý rok pro fanoušky pořádáme takzvané Epycentrum, takže to letošní bude určitě výjimečné.“
5. místo KOFE-IN
Opavská kapela KOFE-IN, soutěžící se skladbou Levituju, obsadila pátou příčku. Frontman kapely Jan Kunze působení skupiny v YouTube Festu hodnotí: „Opětovné umístění je pro nás především potvrzením toho, že děláme zajímavé písničky a kvalitní videoklipy, které dokážou zaujmout jak odbornou porotu, tak posluchače.“ Kapela si letních festivalů užívá: „Je na nich cítit pohodová atmosféra prázdnin. Můžeme naši hudbu představit širšímu publiku a taky máme možnost vidět spoustu dalších zajímavých hudebních projektů.“

Statistiky z loňského ročníku YouTube Festu

  • Celkem více než 600 videoklipů, které do projektu zaslalo několik set hudebníků 
  • Hudební videa, která byla do soutěže přijata, čítají více než 280 000 tisíc zhlédnutí. 
  • Samotný kanál pak navštívilo přes 200 000 unikátních uživatelů YouTube. 

O programu Google pro českou kulturu google.cz/proceskoukulturu

Pokračování iniciativy z roku 2011 zaměřeného na využití nových technologií pro podporu české kultury, umění a talentů. V roce 2011 bylo realizováno několik projektů včetně digitalizace Muzea Kampa, dohody o digitalizaci 200 tisíc knih Národní knihovny nebo první Český YouTube Fest. Iniciativa je součástí širšího programu českého Googlu pod názvem “Google pro českou společnost 2012”.

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google. YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008 a podle průzkumu TNS Infratest je vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby.

OSA (Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním)

Byl založen samotnými autory již v roce 1919, kdy se také konala první ustavující schůze. Jedním ze zakladatelů byl populární skladatel Karel Hašler a jedním z prvních ředitelů byl syn skladatele Antonína Dvořáka. V současné době je OSA občanským sdružením zastupujícím více než 6.800 domácích a více než 1.000.000 zahraničních nositelů autorských práv (skladatelů, textařů, nakladatelů).

Posláním OSA je správa autorských majetkových práv zastupovaných a členů. Je důležitým mostem mezi autory a uživateli jejich děl. Autorům poskytuje služby spojené s výběrem a následným rozúčtováním autorských odměn, včetně zpracování dat od uživatelů a právních služeb. Uživatelům usnadňuje přístup k legálnímu užití hudby všech žánrů z celého světa.

Prostřednictvím projektu Partnerství vytváří a posiluje dobré jméno OSA, informuje o činnosti OSA, posiluje povědomí o autorském právu a podporuje provozování děl autorů a tím v dlouhodobém horizontu napomáhá rozvoji české kultury nejen v České republice. Více informací na www.osa.cz.

iREPORT

Music&style online magazín, přinášející denní zpravodajství z hudby a showbyznysu, fotoreporty, recenze, rozhovory, audio&video, soutěže, blogy rockových hvězd a seriály z hudební historie. Obsahuje kompletní přehled open air festivalů a dalších významných akcí. Je organizátorem prestižní posluchačské ankety Žebřík. Více informací na www.ireport.cz.

Dotazy tisku:

Judita Hrubešová
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 271
judita.hrubesova@grayling.com