Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Český Google spouští celoroční program “Google pro českou společnost 2012”

Nové technologie podpoří další oblasti, o něž se česká společnost zajímá.

Praha, 13. února 2012 - U příležitosti 20. výročí českého internetu spouští český Google nový celoroční program “Google pro českou společnost 2012”. Ten navazuje na úspěšný program z roku 2011 “Google pro českou kulturu” a rozšiřuje ho o další oblasti, o něž se česká společnost zajímá. Cílem je prostřednictvím nových technologií podpořit aktivity, které přispívají k místním inovacím, rozvoji vzdělávání a podpoře i uchování české kultury a umění. Důležitou součástí je i podpora aktivit českých měst a neziskového sektoru. Program startuje dalším kolem Google Grants.

Součástí celoročního programu “Google pro českou společnost 2012” (google.cz/about/prospolecnost) jsou čtyři základní oblasti, v nichž je český Google již delší dobu aktivní:
“S tím, jak rostl český Google i jeho tým, zvyšoval se i náš zájem o nekomerční aktivity, které jsme realizovali společně s našimi partnery z kultury, vzdělávání a neziskového sektoru,” říká Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Googlu a dodává: "Letos chceme pokračovat dál, tentokrát ještě ucelenějšími projekty, které mohou mít větší přínos pro rozvoj každé z oblastí.”
Jednotlivé projekty a aktivity bude Google odkrývat postupně v průběhu roku. Program odstartuje již čtvrtým kolem Google Grants (google.cz/grants) pro neziskové organizace. Ten českým neziskovým organizacím nabízí grant ve formě reklamy ve vyhledávání. Tématem čtvrtého tématického kola jsou projekty přispívající k rozvoji české kultury a umění, vzdělávání na školách nebo k rozvoji měst v ČR. Google vybere 10 nejlepších projektů/organizací, které budou moci využívat e-marketing pro šíření svého poslání, vytvoření povědomí, získání dárců nebo zapojení dobrovolníků.

Google pro českou kulturu (google.cz/proceskoukulturu)
Program z roku 2011 pokračuje i v tomto roce a je nadále zaměřen na využití nových technologií pro podporu české kultury, umění a talentů. V roce 2011 bylo realizováno několik projektů včetně celosvětového projektu digitalizace uměleckých děl a prostorů s Museem Kampa, dohody o digitalizaci 200 tisíc knih Národní knihovny nebo spuštění prvního Českého YouTube Festu.

Google pro vzdělávání
Iniciativa zastřešuje několik partnerských vzdělávacích projektů pro učitele (Akademie moderního vzdělávání), žáky (Hledači po(d)kladů) a veřejnost (Centrum bezpečnosti pro rodiče a děti). Cílem je využít nové technologie ke snadnějšímu, kvalitnějšímu a zábavnějšímu vzdělávání s využitím interakce a vizualizace (interaktivní učebnice). Navíc díky bezplatným Google Apps pro školy je zde možnost, jak zefektivnit komunikaci, sdílení a spolupráci na školách, ale také najít zajímavý zdroj úspor.

Google pro města
Projekt “Google pro města” zastřešuje vzdělávací aktivity a semináře pro zástupce měst a obcí. Cílem je představit možnosti, jak plně využívat potenciál nových technologií a aplikací. Partnerem projektu je magazín Egovernment, prostřednictvím kterého bude Google jednotlivé semináře postupně oznamovat.

Google pro neziskovky
Cílem iniciativy “Google pro neziskovky” je podpořit zajímavé projekty, jenž jsou blízké našemu poslání (umožnit přístup k informacím), ale zároveň nabídnout online nástroje, které mohou neziskovým organizacím usnadnit jejich každodenní práci nebo propagaci jejich mise. Součástí těchto aktivit jsou například i Google Grants nebo projekt “Novinářská cena”, který organizuje Open Society Fund. Cílem ceny je ocenit kvalitní novinářské práce vydané v České republice v roce 2011.

O Google Grants v Čechách
Program Google Grants (google.cz/grants) nabízí českým neziskovým organizacím grant ve formě reklamy ve vyhledávání. Český Google již v minulosti realizoval tři tématická kola Google Grants, v rámci kterých neziskovým organizacím udělil 30 grantů:
  1. Přístup k informacím, jejž mají usnadnit život. 
  2. Inovativní řešení problémů, které trápí obyvatele ČR. 
  3. Podpora osobního nebo profesního růstu. 
  4. Aktuální kolo - Podpora rozvoje v některé z následujících oblastí: česká kultura a umění, vzdělávání na školách a rozvoj českých a moravských měst. 
 Více informací o programu Google pro českou společnost najdete zde.

###

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Lenka Rogerová
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 606 728 703
lenka.rogerova@grayling.com