Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Česká Street View mapa se rozšíří o další zajímavá místa a města

Jízda Street View aut odstartuje v pátek 3. února

Praha, 2. února 2012 - Češi bude moci od pátku 3. února zahlédnout Street View auta, která navštíví významná města a historicky či kulturně důležitá místa v Čechách i na Moravě. Auta zavítají v následujících měsících do všech krajů ČR s cílem doplnit českou mapu Street View a podpořit tak cestovní ruch v jednotlivých regionech. Fotodokumentace se posléze bude zpracovávat. V rámci ochrany soukromí se rozostří obličeje a SPZ aut. Veřejnost najde veškeré důležité informace na stránce google.cz/streetview .

Kromě největších českých a moravských měst (Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec atd.) auta zachytí i Chomutov, Jihlavu, Děčín nebo Karlovy Vary a dohromady plánují zavítat do více než 20 měst. Speciálním bonusem budou UNESCO památky, které podobně jako historická centra měst, mohou významně podpořit zájem o návštěvu konkrétních regionů. Nejčastěji bude možné auta zhlédnout v Moravskoslezkém a Ústeckém kraji.

“Vzhledem k velkému zájmu českých uživatelů o tuto službu bylo od začátku naším cílem pokrýt všechna relevantní a historicky či kulturně významná místa v ČR. A proto Street View auta opět přijíždí, aby toto poslání naplnila,” říká Janka Zichová, PR manažerka českého Googlu a dodává: “Uživatelé se letos mohou těšit na to, že se na mapě Street View objeví již zpracované fotografie z loňského snímání, při kterém u nás auta najela více kilometrů, než kdyby objela celou zeměkouli.”
V loňském roce auta nasnímala památky UNESCO z Kutné Hory, Telče nebo Kroměříže, ulice Plzně, Mladé Boleslavi či Ústí nad Labem, dva hrady, osm zámků nebo i Národní hřebčín v Kladrubech. V České republice dosud Street View pokrývá Prahu, částečně Brno, Ostravu a několik dalších měst ve Středočeském kraji. Dále pak dálnici D1 a významné kulturní památky Českého Krumlova.

Informace o místech, jimiž auta projedou, jsou pro veřejnost k dispozici na stránce Street View google.cz/streetview, v sekci “Kde je Street View?”. Auta jezdí pouze po veřejně dostupných komunikacích, jejichž fotografie si může pořídit kdokoliv. V rámci tzv. “special collects” (snímání hradů a zámků, zahrad nebo jiných památek v soukromém vlastnictví) se fotodokumentace pořizuje na základě souhlasu majitele.

Po nasnímání se fotografie několik dalších měsíců zpracovávají pomocí speciální technologie, která rozostřuje obličeje lidí a SPZ aut tak, aby je nebylo možné identifikovat a ochránilo se tak jejich soukromí. Funkce Street View navíc umožňuje i dodatečné odstranění snímků, které stačí snadno označit a nahlásit. Zcela vymazat se tak na žádost uživatele může nejen jednotlivec, ale i jeho dítě, auto nebo dokonce celý dům.

Více informací o službě Street View najdete na stránce google.cz/streetview nebo Street View stránce pro média.

Plánovaný seznam měst


# # #

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Lenka Rogerová
Grayling Czech Republic
tel. 224 251 555, 606 728 703
lenka.rogerova@grayling.com