Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Rok ve vyhledávání: Globální Google Zeitgeist 2011

Praha, 15. prosince 2011 – Google dnes po jedenácté v řadě odhalil globální Zeitgeist, tedy žebříčky nejhledanějších výrazů, které nejvíc zajímaly uživatele internetu po celém světě za posledních 12 měsíců. Podobně jako v České republice, lidé po celém světě holdují technologiím, zábavě a hudbě. Žebříčky nejhledanějších slov a skokanů z 50 zemí, včetně České republiky, jsou k dispozici na googlezeitgeist.com/cs.

Témata, události a osobnosti, o které nejvíce stoupl zájem, ukazuje žebříček největších skokanů. V roce 2011 celosvětově nejvíc zabodovaly mladé zpěvačky. Největším skokanem na Googlu se stala americká hvězdička Rebecca Black, známá písničkou „Friday“. Do první desítky se dostala i britská zpěvačka Adele, která zabodovala jak v České republice, tak i v žebříčcích dalších 14 zemí světa.

Obrovský zájem po celém světě vyvolalo uvedení projektu Google+, který se v žebříčku skokanů umístil na druhém místě. Hráči počítačových her se nemohli dočkat dalšího pokračování akční hry Battlefield 3, o čem svědčí to, že se hra stala ve Vyhledávači Google pátým nejrychleji rostoucím výrazem na světě. Do žebříčku se dostal i technologický vizionář Steve Jobs, jehož odchod zarmoutil celý svět. V centru pozornosti byly i Apple produkty iPhone či iPad.

Celosvětově se intenzivně hledaly i informace o globálních katastrofách a světových nepokojích. Příkladem je zemětřesení, vlna tsunami a následná jaderná katastrofa v Japonsku. Poprvé se v globálním žebříčku objevilo slovo, které není psané latinkou, a to slovo 東京 電力(TEPCO). Jedná se o název společnosti, která je provozovatelem poškozené japonské jaderné elektrárny ve Fukušimě.

Aktuální globální žebříčky jsou k dispozici na googlezeitgeist.com/cs. Připravené je i video shrnující nejvyhledávanější světové události, které ovlivnily svět nebo jednotlivce v tomto roce.

Největší skokani na Googlu (2011)

Výrazy, o které nejvíce vzrostl zájem v průběhu roku 2011.

  1. Rebecca Black
  2. Google Plus
  3. Ryan Dunn
  4. Casey Anthony
  5. Battlefield 3
  6. iPhone 5
  7. Adele
  8. 東京 電力(TEPCO)
  9. Steve Jobs
  10. iPad 2

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com