Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Nejsledovanější reklamy na českém YouTube

Praha, 12. prosince 2011 – YouTube představuje žebříček deseti nejpopulárnějších reklam, které byly nejvíce sledovány českými uživateli. Mezi nimi zazářily reklamy mobilních operátorů

T-Mobile a Vodafone a také Vyhledávače Google. I mezi těmito velikány se dokázala prosadit společnost Piklio s propagací své fotoknihy.

Čeští uživatelé YouTube mají zájem neotřelé a originální nápady. Tato kritéria může splňovat i relevantní a zajímavá reklama, kterou zhlédnou až do konce. Čeští uživatelé si na YouTube nejvíce oblíbili reklamy mobilních operátorů T-Mobile a Vodafone a také známé vyhledávací příběhy českého Googlu. Zasmáli se u vtipných scének Petra Čtvrtníčka při testování elektrických spotřebičů značky ETA a také nepříjemné situaci v obchodě, motivující k nákupu na Aukru.cz. Na pocitovou stránku zapůsobila společnost Piklio nabízející fotoknihy.

Žebříček 10 nejsledovanějších reklam na českém YouTube (leden – listopad 2011)

  1. T-Mobile – Volej zdarma
  2. Google – Ťapka
  3. Google – Cyklovýlet
  4. T-Mobile – Bejt na síti je teď cool
  5. T-Mobile – Vzestup a pád Kuby Koháka
  6. Vodafone – Víkend patří keckám
  7. Vodafone – Jarda Instalatér
  8. ETA – Petr Čtvrtníček svléká asistentku
  9. Piklio – Fotokniha od Piklio
  10. Aukro.cz – Šprcky

Martina Kemrová, Senior manažer firemní komunikace společnosti T-Mobile, žebříček komentuje: “Těší nás, že jsme i letos obhájili prvenství a v žebříčku jsme navíc obsadili hned tři místa s našimi reklamními spoty. Jak je vidět, náš humor a nápady se českým uživatelům líbí,” a dodává: “Je to pro nás jasné znamení, že YouTube je jedním z důležitých nástrojů pro online komunikaci a budování povědomí o našich kampaních.”

“Cílem je, aby uživatele YouTube reklama neobtěžovala, ale naopak, aby pobavila je nebo jim přinesla novou zajímavou informaci,” říká Božena Řežábová, Manažerka YouTube & Display z českého Google, a dodává: “České společnosti v našem žebříčku dokazují, že uživatele dokáží oslovit, zaujmout a přirozeně motivovat k další aktivitě či komunikaci.”

YouTube se svými 48 hodinami nahraných videí během jedné minuty je tou nejlepší platformou pro cílení na vybrané skupiny potenciálních zákazníků. Podle průzkumu (Infratest, červenec 2010) je možné na YouTube zasáhnout až tři čtvrtiny českých uživatelů, třetinu dokonce na denní bázi. Vysokou odezvu na reklamy na YouTube potvrzuje zjištění, že až čtyři z deseti uživatelů navštíví webové stránky inzerenta poté, co vidí jeho reklamu na YouTube.

Reklamní formáty na YouTube

Domovská stránka (Homepage)

Vstupní brána na YouTube (homepage) má výrazný zásah, reklama zde je nakupována přes rezervační systém, vždy exkluzivně na 1 den. Nejpopulárnějším formátem je tzv. Masthead (v překl. titulní banner). Funguje velmi dobře pro rychlý zásah, budování povědomí a interaktivitu s uživateli. V rámci tohoto formátu je možné pracovat s videem, ale i s interaktivní hrou.

Stránka s výsledky vyhledávání (Search page)

YouTube je také velmi významný vyhledávač. Uživatelé hledají zábavu, ale také praktické informace a návody. Nejvyužívanější reklamou na stránkách hledání YouTube jsou sponzorovaná videa, která umožní propagovat inzerentu jeho video. Platí to ale až v momentě, kdy uživatel na reklamu klikne a začne se na video dívat.

Stránka zhlédnutí videa (Watch page)

Mezi nejpopulárnějšími formáty na stránce zhlédnutí videa patří pre-roll reklama. Jeden z nových typů pre-roll reklamy se nazývá true-view pre-roll. Jde o spot před videem na YouTube, kdy uživatel má možnost reklamu po pěti vteřinách přeskočit. Inzerent platí za reklamu pouze v případě, že ji uživatel zhlédne až do konce. Je to velký krok směrem k přívětivosti pro uživatele a efektivitě pro inzerenty. V současné době true-view reklamu využívá přes 30 firem z ČR.

YouTube v číslech (květen 2011)

YouTube v ČR

Česká verze YouTube odstartovala v říjnu 2008. V roce 2010 se YouTube stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98 % dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube začíná konkurovat televizím, zejména u mladších cílových skupin do 39 let. Ve věku 20-39 let osloví YouTube 73 % celé populace. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy.

Pravidla úspěšné reklamy pro firmy

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh téměř 60 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Česku mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30-49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

###

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com