Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Cloud computing vs. čeští podnikatelé a firmy:

Výzkum potvrdil, že největším problémem je, že podnikatelé nevědí, co cloud je

Praha, 1. prosince 2011 – Průzkum agentury Aspectio Research (září 2011) ve spolupráci s českým Googlem a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) potvrdil, že největší překážka využívání nových technologií v cloudu mezi malými a středními podniky spočívá v nedostatečném povědomí a nedostatku informací o tom, co tento cizojazyčný název znamená. Cloud computing se v Česku může stát další konkureční výhodou malých a středních firem, potřebují se ale přesvědčit se o jeho výhodách a zbavit obav z “externích serverů”.

Více než třetina českých podnikatelů a firem v průzkumu uvádí, že internet je v jejich podnikání základem úspěchu. S rostoucí velikostí firmy se jeho důležitost zvyšuje. Je zajímavé, že ve srovnání s podobnými průzkumy v minulosti tentokrát nikdo neuvedl, že internet je spíše starost, nebo že ho ve svém podnikání vůbec nepotřebuje. Podnikatelé a firmy se o ICT většinou starají interně.

Převážná většina podnikatelů o pojmu “cloud computingu” nikdy neslyšela (70 %) a více než polovina respondentů cloudové aplikace zatím nepoužívá, případně nevěděla, že je používá (16 %). Když jim byl pojem v rámci průzkumu vysvětlen, projevilo zájem o vyzkoušení 40 % dotazovaných. Nejčastěji přitom šlo o firmu střední velikosti, která na trhu působí 3 až 6 let a podniká ve výrobě.

“Je zajímavé, že existuje rozpor mezi tím, kolik firem cloud computing využívá a tím, kolik z nich skutečně ví, co tento pojem znamená,“ uvádí Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. „Přestože na začátku jej neznalo 70 % respondentů, 16 % z nich však některé z těchto služeb ve svém podnikání využívá, aniž by tušili, že jde o cloud computing, který – pokud se zvolí jako přístup komplexního řešení ICT ve firmě – má přímý vliv na produktivitu práce a ekonomické výsledky”, doplňuje Svobodová.

Respondenti uvádějí, že vzhledem k tomu, že jim chybí informace a nedokážou si představit, jak systém funguje, mají také obavy, jestli jsou data na externích serverech uložena bezpečně. Zároveň by chtěli vědět více o konkrétních výhodách cloud computingu, které by je k využívání takového řešení motivovaly. Jako relevantní zdroje informací o této problematice respondenti, kteří zatím cloud computing nevyužívají, většinou udávají internet, ale celá třetina z nich i tištěná média.

Mezi současnými uživateli cloud computingových služeb téměř 70 % respondentů výzkumu řeklo, že jeho využívání nepřineslo žádnou nevýhodu a absolutní většina (92 %) je s ním spokojená. Uživatelé za největší výhody považují hlavně přístup k informacím a datům odkudkoliv a automatické aktualizace. Velmi důležité jsou pro ně i efektivita firmy a úspora nákladů.

Z produktů Googlu (Google Apps) jsou nejvíce využívány Dokumenty Google, Kalendář a firemní Gmail. Skoro třetina uživatelů by chtěla vyzkoušet i službu Weby Google, která na principu jednoduchého textového editoru umožňuje komukoliv vytvořit si vlastní webovou stránku s využitím dalších aplikací od Googlu.

O průzkumu:

Výzkumná agentura Aspectio Research (www.aspectio.cz)

Období: srpen / září 2011

Vzorek:

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com