Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Český Google Zeitgeist 2011

Češi rádi svůj čas tráví online hrami, sledováním TV a na sociálních sítích

Praha, 13. prosince 2011 – Podle žebříčku skokanů se letošní událostí číslo jedna stalo sčítání lidu a nejsilnějším trendem roku 2011 jsou s jasnou převahou online hry. Úspěšní byli i tvůrci TV pořadů, kterým se povedlo diváky zaujmout improvizační show pod názvem Partička a také novým krimi seriálem Expozitura. Nezapřel se ani velký zájem Čechů o mobilní telefony, kde nejvíce stoupnul zájem o nový iPhone 5 a Nokia C5-03. Hudebním objevem roku se stala zpěvačka Adele. Nejpopulárnějšími jsou sociální sítě Facebook a YouTube, desítky nejhledanějších výrazů doplňují online zdroje praktických informací pro každý den.

Zájem české společnosti nejlépe odráží žebříček “Největších skokanů roku 2011, což jsou dotazy, jejichž frekvence vyhledávání nejvíce vzrostla ve srovnání s rokem 2010.

Největší skokani 2011

  1. sčítání lidu
  2. Partička
  3. Expozitura
  4. iPhone 5
  5. Adele
  6. Battlefield 3
  7. Minecraft
  8. Nokia C5-03
  9. Angry Birds
  10. Kapi hospital

Nejhledanější 2011

  1. Facebook
  2. YouTube
  3. překladač
  4. Idos
  5. mapy
  6. Aukro
  7. iDnes
  8. TV program
  9. Počasí
  10. Ulož to

Nejhledanější 2010

  1. Praha
  2. Facebook
  3. mp3
  4. tv
  5. YouTube
  6. hry
  7. Nokia
  8. práce
  9. mapy
  10. O2

Z žebříčků největších skokanů a nejhledanějších výrazů můžeme v Česku pozorovat následující trendy roku 2011:

Češi jsou závislí na online hrách a sociálních sítích

Jako každý rok se i letos do žebříčků skokanů dostalo hned několik online her, kdy největší hvězdou roku 2011 se stala onlinovka Battlefiled 3, následovaná hrami Minecraft, Angry Birds a Kapi hospital. Když se jedná o sociální sítě, tak Facebook a YouTube jsou v Česku vyhledávány nejvíce.

Internet se stává běžnou součástí jejich každodenního života

Ve srovnání s loňským rokem je vidět jasný trend ve využívání internetu v každodenním životě. Potvrzuje to velký zájem o online překlady, vyhledávání dopravního spojení a míst na mapách. Češi často vyhledávali i nejnovější zprávy a informace o počasí. Velmi silný je přitom růst mobilního vyhledávání, které umožňuje přístup k informacím odkudkoliv a kdykoliv.

Když nejsou online, tráví čas u televize

Zdá se, že obrazovky české uživatele lákají, když nejsou zrovna na internetu u počítače nebo na mobile, rádi svůj čas tráví u televize. Letos se nejvíce bavili u televizní show Partička zaměřenou na vtipné improvizace, své diváky si našel i český kriminální seriál Expozitura. Čeští uživatelé pravidelně hledají informace o tom, na co se mohou v televizi těšit, výraz “TV program” se umístil v první desítce nejhledanějších slov.

Tématické žebříčky

Český Google Zeitgeist 2011

Největší skokani mezi celebritami na českém Googlu 2011

  1. Adele
  2. Amy Winehouse
  3. Steve Jobs
  4. Dominika Myslivcová
  5. Bruno Mars
  6. Tomáš Klus
  7. Rihanna
  8. Agáta Hanychová
  9. Katy Perry
  10. Angelina Jolie

Nejhledanější české celebrity na českém Googlu 2011

  1. Ondřej Sokol
  2. Leoš Mareš
  3. Aneta Langerová
  4. Izer
  5. Jan Dolanský
  6. Kristýna Leichtová
  7. Tomáš Holý
  8. Vladimír Dlouhý
  9. Hanka Kynychová
  10. Pavel Liška

TOP skokani “CO JE” 2011

  1. co je kuskus,
  2. co je twitter,
  3. co je tablet,
  4. co je láska,
  5. co je url,
  6. co je kačaba,
  7. co je rpsn,
  8. co je hdmi,
  9. co je internet,
  10. co je marketing

TOP média 2011

  1. Mladá fronta DNES (iDNES.cz)
  2. Hospodářské noviny (iHNed.cz)
  3. Blesk
  4. Lidové noviny (lidovky.cz)
  5. Reuters
  6. Mediafax
  7. Česká pozice
  8. Aha!
  9. Halo noviny
  10. aktualne.cz

TOP turistické destinace 2011

  1. Turecko
  2. Itálie
  3. Karlovy Vary
  4. Řecko
  5. Španělsko
  6. Černá Hora
  7. Prague
  8. Francie
  9. Bulharsko
  10. Maledivy

Nejhledanější sporty 2011

  1. hokej
  2. tenis
  3. florbal
  4. volejbal
  5. fotbal
  6. atletika
  7. házená
  8. hokejbal
  9. beach volejbal
  10. futsal

Nejhledanější zboží 2011

  1. nábytek (postele, zahradní nábytek, obývací stěny)
  2. kočárky
  3. boty (kopačky, kozačky, tenisky)
  4. tašky (batohy, kabelky, tašky přes rameno)
  5. oblečení (trička, kožené bundy, košile)
  6. autosedačky
  7. pytle (sedací, boxovací)
  8. peněženky
  9. elektro (bílé zboží)
  10. šperky (swarovski, hodinky)

Nejhledanější potraviny 2011

  1. káva
  2. zázvor
  3. šalvěj
  4. zázvorový čaj
  5. chřest
  6. tymián
  7. čokoláda
  8. medvědí česnek
  9. meduňka
  10. bazalka

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com