Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Vítěz prvního českého YouTube Festu vyráží na podzimní turné

Skupina Flattus odstartuje svou vlastní koncertní šňůru v Česku

Praha, 24. listopadu 2011 – Skupina Flattus, vítěz prvního Českého YouTube Festu pořádaného hudebním magazínem iREPORT a Ochranným svazem autorským (OSA) ve spolupráci s českým Googlem, se vydává na své první velké koncertní turné. Šňůru, kterou pořádá Championship Music, kapela odstartuje v sobotu 26. listopadu ve Žďáru nad Sázavou a až do ledna vystoupí celkem v 11 českých a moravských městech. Projekt je součástí celoročního programu českého Googlu pod názvem „Google pro českou kulturu 2011“.

Skupinu Flattus zvolili prvním vítězem Českého YouTube Festu sami uživatelé v červnu letošního roku. Kapela odstartovala novou etapu své hudební kariéry na známých českých letních festivalech Jam Rock Festival, Prague City Festival a Sázavafest. Nyní se chystá na druhou fázi své “YouTube Fest výhry” v podobě vlastního koncertního turné. O celé turné se stará agentura Championship Music, která spolupracuje například i s Xindlem X, Benem Cristovao nebo Davidem Kollerem.

Na první koncert se mohou fanoušci těšit již tuto sobotu 26. listopadu v klubu Chilli ve Žďáru nad Sázavou. Kapelu Flattus bude možné vidět na jedenácti koncertech v různých městech včetně Prahy, Ostravy, Olomouce, Českých Budějovic, Plzně, Hradce Králové a dalších.

“V rámci Českého YouTube Festu jsme si chtěli vyzkoušet, jaký dopad bude mít vítězství na neznámou kapelu. Díky YouTube projektu jsme se měli o co opřít a mohli uspořádat turné pro zajímavou mladou kapelu,” říká Lukáš Rychtařík z Championship Music, agentury, která se o české mladé talenty stará a dodává: “Jsme zvědaví, jak to celé dopadne, a jestli se bude turné líbit kapele i návštěvníkům koncertů.”

Skupina Flattus se stala historicky prvním absolutním vítězem Českého YouTube Festu. Zaslanou skladbou Timeout nejdřív dokázala upoutat porotu a byla vybrána do finální devítky nejlepších skladeb. O vítězi pak rozhodli sami uživatelé. Dalšími finalisty se staly kapely KOFE-IN a BT’n’J.

Více informací o turné a Českém YouTube Festu najdete na stránce youtube.cz/ceskyfest.

Turné kapely Flattus

O Českém YouTube Festu

Dostat se až na pomyslný vrchol Českého YouTube Festu nebylo vůbec jednoduché. Vítězný klip kapely Flattus byl jedním z 600 videoklipů, které do projektu zaslalo několik set hudebníků, a které splnily podmínky soutěže. Ze všech těchto příspěvků musela odborná porota, ve složení Xindl X, Kryštof Michal ze skupiny Support Lesbiens, Lukáš Paulů za Ochranný svaz autorský a Jarda Hudec z hudebního magazínu iREPORT, vybrat pouze devět hudebně nejpovedenějších videoklipů. O konečném vítězi rozhodovali uživatelé YouTube svými hlasy online. Kanál Českého YouTube Festu se během svého konání těšil značné pozornosti. Hudební videa, která byla do soutěže přijata, čítají více než 280 000 tisíc zhlédnutí. Samotný kanál pak navštívilo přes 200 000 unikátních uživatelů YouTube.

O programu Google pro českou kulturu 2011

Český YouTube Fest 2011 je součástí širšího programu Google pro českou kulturu 2011 (google.cz/proceskoukulturu). Od začátku roku proběhlo již několik významných akcí, které si kladou za cíl českou kulturu podporovat a šířit. Google pomohl prosadit pražské Museum Kampa do mezinárodního projektu Google Art Projekt. V únoru byla oznámena spolupráce s Národní knihovnou České republiky na digitalizaci 200 000 vzácných knih a tisků. Google byl také partnerem hudební ankety Žebřík. YouTube Fest 2011 tak bude již druhou aktivitou, která podpoří české hudebníky.

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30-49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.

OSA (Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním)

Byl založen samotnými autory již v roce 1919. První ustavující schůze OSA se konala 9. října 1919. Jedním ze zakladatelů byl populární skladatel Karel Hašler a jedním z prvních ředitelů byl syn skladatele Antonína Dvořáka. V současné době je OSA občanským sdružením zastupujícím více než 6.800 domácích a více než 1.000.000 zahraničních nositelů autorských práv (skladatelů, textařů, nakladatelů).Posláním OSA je správa autorských majetkových práv zastupovaných a členů. Je důležitým mostem mezi autory a uživateli jejich děl. Autorům poskytuje služby spojené s výběrem a následným rozúčtováním autorských odměn, včetně zpracování dat od uživatelů a právních služeb. Uživatelům usnadňuje přístup k legálnímu užití hudby všech žánrů z celého světa.

Prostřednictvím projektu Partnerství vytváří a posiluje dobré jméno OSA, informuje o činnosti OSA, posiluje povědomí o autorském právu a podporuje provozování děl autorů a tím v dlouhodobém horizontu napomáhá rozvoji české kultury nejen v České republice. Více informací na www.osa.cz.

iREPORT

Music&style online magazín, přinášející denní zpravodajství z hudby a showbyznysu, fotoreporty, recenze, rozhovory, audio&video, soutěže, blogy rockových hvězd a seriály z hudební historie. Obsahuje kompletní přehled open air festivalů a dalších významných akcí. Je organizátorem prestižní posluchačské ankety Žebřík. Více informací na www.ireport.cz.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com