Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

YouTube novinky pro hudební fanoušky

Pozvánka na koncert Coldplay a premiéra nového českého videoklipu

Říjen přináší světové i české premiéry na YouTube. YouTube ve spolupráci s American Express a hudební video stránkou VEVO, zvou všechny fanoušky na živý přenos z koncertu skupiny Coldplay v Madridu ve středu 26. října od 22:00 hodin na oficiálním YouTube kanálu skupiny. Českou premiéru na YouTube má nový videoklip skupiny Hraczki “Jazz duní a soul”, v němž vystupuje bezmála čtyřicet českých a slovenských stálic hudebního průmyslu.

Populární americká skupina Coldplay vystoupí naživo ve španělském Madridu v rámci projektu “American Express Unstage”, spojující umělce z hudebního světa se známými filmovými režiséry. Koncert bude živě vysílán ve středu 26. října od 22:00 hodin přes oficiální YouTube kanál skupiny na youtube.com/coldplayVEVO. Režie se zhostí známý fotograf a také režisér Anton Corbijn, který v minulosti spolupracoval na tvorbě klipů kapel Depeche Mode nebo R.E.M. Koncert bude také přístupný z mobilních zařízení s iOS a Android díky aplikacím YouTube nebo VEVO. Kapela Coldplay vystoupí pouhé dva dny poté, co se na pultech objeví jejich očekávaná nová deska s názvem MYLO XYLOTO (Capital Records).

Téměř po pětileté pauze měla v rámci českého YouTube svou premiéru také česká kapela Hraczki. Ta využila potenciál YouTube kanálu a integrovala jej přímo do svého videoklipu k písni “Jazz duní a soul”, kterou podpořilo čtyřicet českých a slovenských ikon hudebního světa. Klip, který měl premiéru na video portálu YouTube, mohou fanoušci zhlédnout, ohodnotit, okomentovat nebo dál sdílet přímo z YouTube kanálu kapely Hraczki (youtube.cz/user/HRACZKI).

„YouTube jsme si vybrali jako silného globálního hráče na trhu s videobsahem, samotná forma klipu přímo vybízela k takovému zpracování. Budeme s napětím sledovat, jestli dosáhneme takového přehrání, jaké jsme si dopřáli v samotném klipu,“ pochvaluje si spolupráci kapela Hraczki.

“YouTube je otevřená platforma přístupná milionům uživatelů. Začínajícím i již známým hudebníkům nabízí skvělé možnosti, jak se přiblížit svým fanouškům, čehož kapela Hraczki chytře využila,” říká Hana Maršálková, produktová marketingová manažerka za YouTube a dodává: “Další možností pro muzikanty je mít partnerský kanál, kde mohou díky svému talentu i vydělávat, nebo na kterém mohou zorganizovat živý přenos z koncertu, jako například kapela Coldplay, která všem zahraje tento čtvrtek večer”.

Pro začínající ale i známé muzikanty je YouTube ideální platformou pro oslovení a interakci s fanoušky. Video portál YouTube již ke svému prospěchu využívá Lady Gaga, Justin Bieber nebo Rihanna, v Čechách je to například Xindl X, Ewa Farna nebo Ben Cristovao.

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google. YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě Google AdWords nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Mohou též využít analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com