Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Devět novinek v Google+ včetně spuštění beta verze

90 denní testovací verze projektu Google+ jde do finále. Během této doby bylo uvedeno 91 vylepšení, první stovku dnes završí devět dalších novinek, týkající se převážně funkce Setkání (Hangouts) a vyhledávání v rámci celého Google+. Vše vyvrcholí přechodem Google+ do beta verze.

Novinky ve funkci „Setkání“

Setkání, neboli živé video rozhovory až s deseti uživateli Google+ najednou, se rozšiřují o čtyři extra úrovně interakce, tzv. Setkání extra (angl. Hangouts with extras).

  1. Screensharing (Sdílení obrazovky): uživatel se během hovoru může podělit se všemi zúčastněnými o to, co má zrovna na své obrazovce nebo na čem pracuje.

  2. Sketchpad: nástroj pro společné malování, vytváření kreseb nebo sdílení poznámek se všemi připojenými uživateli.

  3. Dokumenty Google: během hovoru může uživatel psát, plánovat nebo cokoli prezentovat společně s ostatními účastníky setkání.

  4. Named Hangouts (Pojmenovaná setkání) slouží k živé veřejné diskuzi s ostatními uživateli Google+.

Dalšími uvedenými novinkami v „Setkáních” jsou:

  1. Setkání pro mobily (angl. Mobile Hangouts): Ode dneška je možné se k setkání připojit i přes zařízení, které je vždy po ruce, tj. z mobilního telefonu s operačním systémem Android.

  2. Setkání On Air (angl. Hangouts On Air): V rámci setkání se může připojit až deset účastníků a vzájemně spolu komunikovat. Setkání On Air jsou však přístupná komukoli, tzn. také těm, kteří mají zájem dané setkání pouze sledovat. Počet pozorovatelů daného setkání bude zatím omezen, připojit se však může každý uživatel Google+ nebo kdokoli, kdo má k dispozici YouTube odkaz.

  3. Setkání API (angl. Hangouts API): pro vývojáře Google uvolňuje základní vývojářská prostředí (APIs) pro vytváření aplikací nebo her pro Setkání (Hangouts).

  4. Vyhledávání v Google+

    Google nyní umožňuje uživatelům Google+ vyhledávat nejen v profilech, ale také prohledávat veškerý relevantní obsah, ke kterému má na Google+ oprávnění.

  5. Beta verze Google+

    K přihlášení do Google+ ode dneška není potřeba pozvánek. Připojit se může jakýkoli plnoletý uživatel (tedy 18 let a více). Testovací verze byla k dispozici 12 týdnů, během nichž se projekt neustále zdokonaloval. Než Google+ přejde do ostrého provozu, budou i nadále probíhat vylepšení. Nově může kdokoli navštívit stránku google.com/+ a propojit se se svými přáteli, rodinou nebo lidmi, které chtějí mít na blízku.

Více informací naleznete na oficiálním blogu.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com

# # #

Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.