Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Street View auta v Česku už stihla jednou objet zeměkouli

Na mapě Street View brzy přibudou historická centra měst, české hrady a zámky, muzea i památky UNESCO.

25. srpna 2011 – Od 24. června Google v České republice fotí města i historické a kulturní památky regionů. Street View auta již stihla v téměř 20 městech najet přes 40 tisíc km a virtuálně tak objet celou zeměkouli. Street View tříkolky v rámci projektu “Special collects” navštívily téměř 40 objektů, z toho devět hradů a zámků, tři památky UNESCO a pět muzeí. Podle plánu bude projekt pokračovat do září 2011 a dostal i podporu Ministerstva pro místní rozvoj, zejména díky tomu, že přispívá k rozvoji cestovního ruchu v regionech. Virtuální prohlídka nasnímaných měst na Mapách Google bude možná za několik měsíců.

Letošní ambicí bylo nasnímat většinu turisticky nebo historicky významných míst v Čechách, na Moravě i Slezsku. Street View auta se už podívala do měst ve všech českých i moravských regionech a na Mapách Google (mapy.google.cz) se tak brzy objeví významná a zajímavá česká města jako Plzeň, Karlovy Vary, Liberec, Ústí nad Labem, Pardubice, České Budějovice, Jihlava, Olomouc, Zlín a další. Do konce září auta plánují dofotit ještě několik měst Středočeského, Jihočeského a Moravskoslezského kraje, aby byla česká Street View mapa co nejkompletnější.

“Jako ministr, který má na starosti i cestovní ruch, jsem strašně rád, že Česko bude díky technologii Googlu opravdu na dosah ruky. Český i zahraniční turista si bude moci na mapě Street View svůj cíl snadno prohlédnout a cestu předem naplánovat,” říká ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský. Jeho resort v rámci vlastní iniciativy Dovolená bez starostí českým turistům doporučuje podobný postup například před koupí zájezdu a volbou cestovní kanceláře.

Speciální tříkolky pořizují snímky do sbírky tzv. “Street View special collects”, tedy souboru zvlášť významných historických památek. Mezi ně se řadí například i památky UNESCO, ze kterých se na mapě Street View objeví Kutná Hora a její historické centrum, městská památková zóna v telčském Starém městě nebo Arcibiskupský zámek a zahrady v Kroměříži. Fotodokumentaci z Třebíče, která už nyní obsahuje záběry třebíčského zámku nebo Židovské čtvrti, by do konce září měla rozšířit ještě románsko-gotická Bazilika sv. Prokopa.

Projekt a jeho přínos pro cestovní ruch ocenili i místní zastupitelé z jednotlivých regionů. Karel Koubský, místostarosta Kutné hory říká: “Snímání památek Kutné Hory pomocí Street View tříkolky vypadalo až překvapivě jednoduše, ale takhle často vypadají právě ty nejsložitější technologie a řešení,” a dodává: “Jsem rád, že všechno proběhlo hladce a to i proto, že komunikace s Googlem byla profesionální a přátelská. Věřím, že ti, kteří pak na internetu uvidí, jak je Kutná Hora krásná, neodolají a přijedou se k nám podívat.”

Tříkolky stihly také nafotit dva hrady – Kunětickou horu a Svojanov – a osm zámků, z nichž Kroměřížský patří do již zmíněných památek UNESCO. Další se nachází v Litomyšli, Pardubicích, Slatiňanech, Poděbradech, Kutné hoře, Moravské Třebové a Letohradu.

Virtuální kulturní dědictví také obohatí Národní hřebčín v Kladrubech nad Labem nebo pět českých muzeí – Smetanův dům v Litomyšli, Městské muzeum v Letohradě, Bílá věž v Hradci Králové, Muzeum Mladoboleslavska a Městský palác Templ v Mladé Boleslavi. V rámci letošního focení je v plánu i návštěva Severočeského muzea v Liberci.

Z historických center měst a náměstí nebude kromě jiných chybět například ani stará radnice v Chrudimi, Smetanovo náměstí v Litomyšli, Pernštýnské náměstí v Pardubicích, Náměstí krále Jiřího v Poděbradech nebo centrum Moravské Třebové.

Místa, kde právě Street View auta pořizují snímky měst, může veřejnost najít na speciální stránce pro Street View google.cz/streetview v sekci “Kde je Street View?

Po nasnímání se fotografie budou několik dalších měsíců zpracovávat pomocí speciální technologie, která rozostřuje obličeje lidí a SPZ aut tak, aby je nebylo možné identifikovat a ochránilo se tak jejich soukromí. Funkce Street View navíc umožňuje i dodatečné odstranění snímků, které stačí snadno označit a nahlásit. Zcela vymazat se tak na žádost uživatele může nejenom jednotlivec, ale i jeho dítě, auto nebo dokonce celý dům.

V České republice dosud Street View pokrývá Prahu, částečně Brno a Ostravu a několik dalších měst ve Středočeském kraji. Dále pak dálnici D1 a významné kulturní památky Českého Krumlova.

Google Street View auta fotí na veřejně dostupných prostranstvích a komunikacích. V rámci tzv. „Street View special collects“ se tříkolky mohou dostat do takových míst, kam se auta z různých důvodů běžně dostat nemohou. Google proto oslovoval zástupce samosprávy a správy jednotlivých historických objektů a míst a jednal s nimi o možnosti nasnímání pro službu Street View.

Více informací o službě Street View najdete na stránce google.cz/streetview.

10 tipů pro firmy a organizace

  1. Nalákejte turisty k návštěvě svého kraje, případně k pobytu ve vašem hotelu. Můžete jim pomáhat plánovat výlety, na nichž se seznámí s pamětihodnostmi kraje, ale i s méně známými zajímavostmi.

  2. Informujte o své firmě nebo obchodě – usnadníte tím život svým zákazníkům. Stačí dát na webovou stránku obrázek obchodu ve Street View zobrazení plus pokyny, jak se k němu zákazníci dostanou.

  3. Najděte si nové místo pro vaši kancelář nebo sídlo firmy z pohodlí svého kancelářského křesla. Stejně tak můžete novým zaměstnancům ukázat cestu do práce, kde mají zaparkovat, anebo kde je nejbližší zastávka městské hromadné dopravy.
  4. Před odjezdem k zákazníkovi se ještě v kanceláři podívejte, kde přesně se jeho firma nachází.

  5. Školy mohou použít funkci Street View na hodinách zeměpisu nebo dějepisu; stejně tak mohou pořádat virtuální výlety.

  6. Můžete si prohlížet místa pro své marketingové kampaně, pro natáčení filmů, oficiální uvedení produktů nebo další veřejné akce.

  7. Realitní makléři nebo developeři mohou pomocí API ve Street View ukazovat potenciálním klientům dostupné nemovitosti.

  8. Architekti a členové místních zastupitelstev se mohou v pohodlí svých kanceláří seznamovat se stylem jednotlivých částí města, což jim pomůže v plánování, projektování nových staveb nebo ochraně kulturních památek.

  9. Média a novináři mohou integrovat Street View do internetových stránek svého zpravodajství a uživatelům díky tomu mohou názorně ukázat, kde se daná aktualita odehrála.

  10. Záchranné složky – hasiči, policie, záchranná zdravotnická služba si mohou místo prohlédnout ještě předtím, než k zásahu dorazí.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.

Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě Google AdWords nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Mohou též využít analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279