15. srpna 2011 – Společnosti Google Inc. a Motorola Mobility Holdings, Inc. dnes oznámily fúzi, která umožní další dynamický rozvoj platformy Android, zvýší její konkurenceschopnost a poskytne uživatelům nové možnosti.
Společnosti Google Inc. a Motorola Mobility Holdings, Inc. dnes s konečnou platností oznámily, že se dohodly na akvizici. Google při ní získá společnost Motorola Mobility za 40 $ na akcii, tedy celkem za 12,5 miliardy dolarů, což je o 63 % více oproti závěrečnému kurzu akcií Motorola Mobility v pátek 12. srpna 2011. Transakce byla jednohlasně schválena představenstvy obou firem.
Akvizice společnosti Motorola Mobility, která je partnerem Androidu, umožní Googlu rozšířit možnosti ekosystému Android a podpoří konkurenceschopnost v mobilním odvětví. Motorola Mobility nadále zůstane držitelem licence na Android a Android zůstane otevřenou platformou. Google bude společnost Motorola Mobility řídit jako oddělený podnik.
Larry Page, CEO společnosti Google, prohlásil: „Společnost Motorola Mobility je velkým fanouškem Androidu a obě společnosti jsou díky tomu úzce propojeny. Společně chceme vytvořit nové zajímavé možnosti pro uživatele. Celý ekosystém Androidu se zároveň výrazně zdokonalí. Budou z toho těžit uživatelé, partneři i vývojáři. Těším se na to, že Motorolu přivítáme v rodině Google.”
Sanjay Jha, CEO společnosti Motorola Mobility, uvedl: „Tato transakce má pro akcionáře Motorola Mobility zásadní význam a přinese nové, nečekané možnosti našim zaměstnancům, zákazníkům a partnerům po celém světě. S Googlem nás spojuje velmi produktivní spolupráce, v jejímž rámci jsme rozvíjeli platformu Android. Nyní se budeme moci zaměřit na vývoj ještě inovativnějších a lepších mobilních řešení – ať už mobilních zařízení či portfolia pro užití v domácnosti (home business).”
Andy Rubin, Senior Viceprezident Mobilní divize v Google, řekl: „Očekáváme, že díky tomuto spojení budeme moci významně zdokonalit ekosystém Androidu. Naše vize a význam Androidu se však nemění. Android nadále zůstává otevřenou platformou s živou open source komunitou. Budeme i nadále pokračovat ve spolupráci s našimi partnery, abychom i v budoucnu vyvíjeli a distribuovali inovativní přístroje s řešení založená na platformě Android.”
Transakce nyní musí projít standardními schvalovacími procesy, k nimž patří i vyjádření souhlasu ze strany příslušných orgánů USA, EU a dalších jurisdikcí. Nutné je také schválení ze strany akcionářů společnosti Motorola Mobility. Očekává se, že transakce by měla být definitivně uzavřena na konci roku 2011 nebo začátkem roku 2012.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.
Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com
# # #
Google je ochranná známka společnosti Google Inc. Všechna další jména a názvy produktů či firem mohou být ochrannými známkami svých vlastníků.
Štítky: Czech, Czech Republic news announcements