Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Novinky na Mapách Google pro PC i chytré telefony

Právě v době, kdy začínají letní dovolené, přináší společnost Google na český trh několik novinek, které uživatelům ulehčí cestování po České republice tak i v zahraničí:

Praha, 14.07.2011 – Od dnešního dne mohou čeští řidiči sledovat informace o silničním provozu pomocí funkce Doprava na Mapách Google. Jedná se o „živou“ vrstvu na Mapách Google, která již byla představena v roce 2008, ovšem nově je k dispozici i ve 13 evropských zemích, včetně České republiky nebo Slovenska. Funkce Doprava je uživatelům přístupná ve službě Mapy Google i v její mobilní verzi, včetně Navigace Google. Prostřednictvím této funkce řidiči rychle zjistí aktuální informace o dopravní situaci na dálnicích, hlavních silničních tazích nebo na dalších silnicích ve velkých městech. Dopravní informace se aktualizují každých 5-10 minut.

Uživatelé cestující po celém světě ocení funkce, které přináší nová verze Map Google 5.7 pro Android. Mezi ty nejzajímavější patří Veřejná doprava v Navigaci (Beta), která je určena jak místním obyvatelům, tak i turistům, kteří se rozhodnou cestovat veřejnou dopravou. Ti pak mohou prostřednictvím Veřejné dopravy v Navigaci vyhledat trasu s využitím městské hromadné dopravy. Uživatel dokáže přes GPS snadno zjistit, kde se v danou chvíli na trase nachází, přičemž ho navigace dokáže také upozornit, kde má vystoupit. V České republice je tuto funkci možné využít zatím v Brně a Pardubicích, avšak při cestování po světě je dostupná ve více než 400 dalších městech.

Druhou novinkou v mobilních Mapách Google je experimentální funkce Stáhnout oblast mapy (Labs). Pomocí této funkce si mohou uživatelé stáhnout mapu konkrétního místa a jeho okolí v rozsahu 16 kilometrů a využívat ji i v offline módu. Mají tak mapu po ruce i v případě ztráty datového připojení nebo na cestách v zahraničí.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.

Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě Google AdWords nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Mohou též využít analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com