Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Street View auta a tříkolky opět vyjíždějí do českých ulic

Google plánuje do Street View přidat více než 170 českých památek a přes 20 nových měst

Praha, 23.6.2011 – Do České republiky se od pátku 24. června vracejí Street View auta a tříkolky, aby nafotily další krásná místa naší země. Domácí i zahraniční uživatelé se mohou těšit, že v českém Street View přibudou významné kulturní památky a historická města. Virtuální procházky na mapách budou možné za několik měsíců, až po zpracování fotografií, včetně automatického rozostření obličejů a SPZ aut, aby je nebylo možné rozpoznat a ochránilo se tak soukromí uživatelů.

Google Street View auta budou fotit na veřejně dostupných prostranstvích a komunikacích, ale v rámci tzv. „Street View special collects“ se tříkolky podívají i tam, kam se auta běžně nedostanou. Google teď proto oslovuje zástupce samosprávy a správy jednotlivých historických objektů a míst a jedná s nimi o možnosti nasnímání pro službu Street View.

Auta by se měla rozjet například do Hradce Králové, Zlína, Karlových Varů, nebo Jihlavy Z významných kulturních památek by mohly být nafoceny například hrady Bezděz, Karlštejn a Loket nebo zámky Zbiroh a Dobříš. Focení nových míst bude probíhat po celé České republice v průběhu letních měsíců. V plánu je zmapování více než 170 různých lokalit a památek.

V České republice dosud Street View pokrývá Prahu, Brno a Ostravu a několik dalších měst. Dále pak dálnici D1 a významné kulturní památky Českého Krumlova. K těmto místům nyní přibudou všechny krajské metropole a další významná města. Přibude také mnoho důležitých samostatných kulturních památek, jako jsou slavné české hrady a zámky, významné sakrální stavby, muzea a další.

Street View je funkce Map Google, která umožňuje uživatelům prohlížet si snímky ulic různých měst a krajiny na celém světě v 360 stupňovém pohledu. V oblastech, ve kterých je Street View dostupné, lze tuto funkci využít jednoduše: stačí zazoomovat do nejnižší vrstvy Map Google nebo přetáhnout oranžového panáčka „Peg-mana“ v levé straně mapy do modře vyznačených míst.

Uživatelé si mohou jednoduše vybrat restauraci na večer, připravit si plán cesty, najít vhodné místo k setkání, zorientovat se v nové lokalitě nebo jen tak procházet nová místa. Street View je také dostupné v nedávno uvedené české verze Navigace Google na Mapách Google. Uživatelé si tak při jízdě mohou prohlédnout křižovatky, odbočky i cílové místo v nejvyšším detailu a snadněji se zorientovat.

Výhody Street View mohou kromě uživatelů využít také školy pro vzdělávání v oblasti historie, geografie i občanské nauky. Velmi prospěšné je také pro města a turistické atrakce, protože podporuje místní rozvoj i cestovní ruch.

Po nasnímání se fotografie budou několik dalších měsíců zpracovávat pomocí speciální technologie, která rozostřuje obličeje lidí tak, aby je nebylo možné identifikovat a ochránilo se jejich soukromí. Technologie zároveň automaticky rozmazává i poznávací značky aut. Funkce Street View navíc umožňuje i dodatečné odstranění snímků, které stačí snadno označit a nahlásit. Zcela vymazat se tak na žádost uživatele může nejenom jednotlivec, ale i jeho dítě, auto nebo dokonce celý dům.

Plánovaný seznam měst, jejich částí nebo jejich okolí:

10 tipů pro firmy a organizace

  1. Nalákejte turisty k návštěvě svého kraje, případně k pobytu ve vašem hotelu. Můžete jim pomáhat plánovat výlety, na nichž se seznámí s pamětihodnostmi kraje, ale i s méně známými zajímavostmi.
  2. Informujte o své firmě nebo obchodě – usnadníte tím život svým zákazníkům. Stačí dát na webovou stránku obrázek obchodu ve Street View zobrazení plus pokyny, jak se k němu zákazníci dostanou.
  3. Najděte si nové místo pro vaši kancelář nebo sídlo firmy z pohodlí svého kancelářského křesla. Stejně tak můžete novým zaměstnancům ukázat cestu do práce, kde mají zaparkovat, anebo kde je nejbližší zastávka městské hromadné dopravy.
  4. Před odjezdem k zákazníkovi se ještě v kanceláři podívejte, kde přesně se jeho firma nachází.
  5. Školy mohou použít funkci Street View na hodinách zeměpisu nebo dějepisu; stejně tak mohou pořádat virtuální výlety.
  6. Můžete si prohlížet místa pro své marketingové kampaně, pro natáčení filmů, oficiální uvedení produktů nebo další veřejné akce.
  7. Realitní makléři nebo developeři mohou pomocí API ve Street View ukazovat potenciálním klientům dostupné nemovitosti.
  8. Architekti a členové místních zastupitelstev se mohou v pohodlí svých kanceláří seznamovat se stylem jednotlivých částí města, což jim pomůže v plánování, projektování nových staveb nebo ochraně kulturních památek.
  9. Média a novináři mohou integrovat Street View do internetových stránek svého zpravodajství a uživatelům díky tomu mohou názorně ukázat, kde se daná aktualita odehrála.
  10. Záchranné složky – hasiči, policie, záchranná zdravotnická služba si mohou místo prohlédnout ještě předtím, než k zásahu dorazí.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.

Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě Google AdWords nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Mohou též využít analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com