Google

Novinky ze společnosti Google

  1. O společnosti Google
  2. Novinky ze společnosti Google
  3. Tiskové centrum Google ČR
  4. Zpravodajské oznámení

Český YouTube Fest má vítěze prvního ročníku

Praha, 10. června 2011 – Český YouTube Fest, pořádaný hudebním magazínem iREPORT a Ochranným svazem autorským (OSA) ve spolupráci s českým Googlem, má prvního vítěze. Stala se jím skupina Flattus se svým klipem Timeout, která nyní bude mít možnost zahrát si na známých českých letních festivalech nebo odehrát své vlastní podzimní turné. Projekt je součástí celoročního programu českého Googlu pod názvem „Google pro českou kulturu 2011“.

Historicky prvním absolutním vítězem Českého YouTube Festu se stala skupina Flattus. Zaslanou skladbou Timeout dokázala natolik upoutat porotu, že byla vybrána do finální devítky nejlepších skladeb. V další etapě již byl výběr vítěze na komunitě YouTube. Celkem se do hlasování a hodnocení videí zapojilo 27 tisíc uživatelů YouTube. Kapela Flattus hudební fanoušky zaujala ze všech nejvíce, do hlasování k jejich skladbě se zapojilo nejvíce hlasujících (15%).

Pro Flattus to znamená, že si zahraje na oblíbených českých letních festivalech Jam Rock Festival, Prague City Festival a Sázavafest. Dále získává účast na workshopu pro nové talenty a jedinečnou nabídku vlastního podzimního turné od agentury Championship Music, která spolupracuje i s Xindlem X.

Adam Sázavský z pražské kapely Flattus úspěch hodnotí: „Děkujeme hlavně lidem, kteří nás hlasováním vytáhli na první příčku! My se soutěží moc neúčastníme, ale tahle má cenu, protože je skvělý, když je jako výhra možnost hrát na větších festivalech. To mají kapely nejraději, jsme přece jen trošku exhibicionisti.“ Trochu tajnosnubně dodává na adresu svých fanoušků: „Jako poděkování pro vás máme přichystané speciální překvapení!“

Dalšími dvěma skupinami, doplňující vítěznou trojici, jsou kapela KOFE-IN, která se prosadila skladbou Kladu tě na vodu, a hudební seskupení BT’n‘J se skladbou Na posedu. Finální skladby budou zařazeny do komunikace s dramaturgy médií a navíc také získají příležitost promovat své již existující klipy na YouTube.

Předseda poroty Xindl X k vítězným kapelám říká: „Jsem rád, že se do finálové trojky dostala kapela BT’n‘J, protože něco takového jsem na české scéně neviděl a neslyšel a to platí jak o jejich klipu, tak o písni samotné. Kapely Flattus a Kofe-in zde zase reprezentujívelmi profesionální zvládnutí žánru. V souboji mezi jejich fanoušky se holt ukáže, jestli máme v Čechách víc rockerů, popíkáčů nebo lidí, co chtějí něco, co tu ještě nebylo. Ať vyhraje jakákoli kapela, přeju jim, ať charisma, kterým zaujali přes internet, zafunguje stejně dobře i v létě na festivalech!“

Dostat se až na pomyslný vrchol Českého YouTube Festu nebylo vůbec jednoduché. Vítězný klip kapely Flattus byl jedním z 600 videoklipů, které do projektu zaslalo několik set hudebníků, a které splnily podmínky soutěže. Ze všech těchto příspěvků musela odborná porota, ve složení Xindl X, Kryštof Michal ze skupiny Support Lesbiens, Lukáš Paulů za Ochranný svaz autorský a Jarda Hudec z hudebního magazínu iREPORT, vybrat pouze devět hudebně nejpovedenějších videoklipů. O konečném vítězi rozhodovali uživatelé YouTube svými hlasy online.

Finálová devítka (v pořadí hlasování)

  1. Flattus – Timeout
  2. Kofe in – Kladu tě na vodu
  3. BTnJ – Na posedu
  4. Hromosvod – Tanečnice
  5. Ostrov – Tracy Donowan
  6. My3 – Za 5 minut 12
  7. Obří broskev – Opilí a smutný
  8. Poslední výstřel – Checkni dobrotu
  9. Jaromír 99 & The Bombers – Láska

Kanál Českého YouTube Festu se během svého konání těšil značné pozornosti. Hudební videa, která byla do soutěže přijata, čítají více než 280 000 tisíc zhlédnutí. Samotný kanál pak navštívilo přes 200 000 unikátních uživatelů YouTube.

Více informací o Českém YouTube Festu a pravidlech najdete na stránce youtube.cz/ceskyfest. Projekt je součástí celoročního programu českého Googlu zaměřeného na podporu české kultury a umění pomocí nových technologií pod názvem „Google pro českou kulturu 2011“.

Citace dalších vítězů

2. místo KOFE-IN

Frontman druhé kapely v pořadí, opavských KOFE-IN, kteří se prosadili skladbou Kladu tě na vodu, Jan Kunze k úspěchu své kapely říká: "Samozřejmě, my jsme strašně rádi, že jsme postoupili do té výsledné trojky. Uvědomujeme si, že to má dvě roviny – porotu a fanoušky. Hrozně si vážíme toho, že jsme jednak zaujali porotu, která vybírala ze stovek videí, a taky toho, že máme aktivní fanouškovskou kru, která pro nás hlasovala. Děkujeme!"

3. místo BT’n‘J

V pořadí třetí se umístila kapela BT’n‘J se skladbou Na posedu. Co k třetímu místu v Českém YouTube Festu říká hlavní plájboj BT’n’J, partičky z Makarské riviéry, Davit Bavić: „Dobro došli. Doufáme, že celá naše vesnice zítra vyvěsí vlajky a děti nebudou muset jít do školy!“.

O programu Google pro českou kulturu 2011

Český YouTube Fest 2011 je součástí širšího programu Google pro českou kulturu 2011 (google.cz/proceskoukulturu). Od začátku roku proběhlo již několik významných akcí, které si kladou za cíl českou kulturu podporovat a šířit. Google pomohl prosadit pražské Museum Kampa do mezinárodního projektu Google Art Projekt. V únoru byla oznámena spolupráce s Národní knihovnou České republiky na digitalizaci 200 000 vzácných knih a tisků. Google byl také partnerem hudební ankety Žebřík. YouTube Fest 2011 tak bude již druhou aktivitou, která podpoří české hudebníky.

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30-49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.

OSA (Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním)

Byl založen samotnými autory již v roce 1919. První ustavující schůze OSA se konala 9. října 1919. Jedním ze zakladatelů byl populární skladatel Karel Hašler a jedním z prvních ředitelů byl syn skladatele Antonína Dvořáka. V současné době je OSA občanským sdružením zastupujícím více než 6.800 domácích a více než 1.000.000 zahraničních nositelů autorských práv (skladatelů, textařů, nakladatelů).

Posláním OSA je správa autorských majetkových práv zastupovaných a členů. Je důležitým mostem mezi autory a uživateli jejich děl. Autorům poskytuje služby spojené s výběrem a následným rozúčtováním autorských odměn, včetně zpracování dat od uživatelů a právních služeb. Uživatelům usnadňuje přístup k legálnímu užití hudby všech žánrů z celého světa.

Prostřednictvím projektu Partnerství vytváří a posiluje dobré jméno OSA, informuje o činnosti OSA, posiluje povědomí o autorském právu a podporuje provozování děl autorů a tím v dlouhodobém horizontu napomáhá rozvoji české kultury nejen v České republice. Více informací na www.osa.cz.

iREPORT

Music&style online magazín, přinášející denní zpravodajství z hudby a showbyznysu, fotoreporty, recenze, rozhovory, audio&video, soutěže, blogy rockových hvězd a seriály z hudební historie. Obsahuje kompletní přehled open air festivalů a dalších významných akcí. Je organizátorem prestižní posluchačské ankety Žebřík. Více informací na www.ireport.cz.

Dotazy tisku:

Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com